Ik wil graag s'avonds foto'smaken van industriegebieden zoals het Corusterrein en de haven van Amsterdam.
Dit zijn veelal terreinen met een soort van oranje verlichting. Heeft iemand toevallig tips met betrekking tot dit onderwerp.
bv. over de instelling van de lichtmeting ed. Ik ben nog redelijk vers in de avondfotografie.
Tevens beschik ik nog niet echt over lichtsterke lenzen, en zeker voor het corusterrein zal ik misschien wel een telelens
moeten gebruiken aangezien ze daar niet houden van pottekijkers.
avondfotografie van industrie
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
avondfotografie van industrie
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: avondfotografie van industrie
Maak simpel een test-opname, en een seconde erna weet je het resultaat. Kun je eventueel bijsturen aan de hand van histogram, clipping hoge lichten knipper-hulptool en een nieuwe maken. Maak simpel wat verschillende belichtingen, zit er altijd wel een bij die goed is. ---> Bracketing.Giso schreef: bv. over de instelling van de lichtmeting ed.
In ieder geval RAW gebruiken en 14 bit als je camera dat ondersteunt om in te stellen. EDIT: Ik zie dat je een D90 gebruikt, heeft alleen 12 bit.
Goed statief doet wonderen, kun je met bracketing evt. meerder opnamen voor HDR gebruiken.Giso schreef: Tevens beschik ik nog niet echt over lichtsterke lenzen
Verder beslist geen beschermfilters op je lenzen.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op do apr 28 2011 5:12 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dank je Leon, maar dat van dat 14 bit gaat niet lukken met een D90, denk ik.
Filters gebruik ik na de nodige ervaringen alleen nog bij kans op sterke vervuiling van objectief.
Het is voor mij inderdaad zo en zo proberen, maar elke tip is welkom.
Filters gebruik ik na de nodige ervaringen alleen nog bij kans op sterke vervuiling van objectief.
Het is voor mij inderdaad zo en zo proberen, maar elke tip is welkom.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ja, had ik al gemerkt. Aangepast (EDIT).Giso schreef:Dank je Leon, maar dat van dat 14 bit gaat niet lukken met een D90, denk ik.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Het diafragma heeft nog een invloed op de foto: stervorming om een lamp.
George
George