'standaardlens' voor D3S

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Donkey

'standaardlens' voor D3S

Bericht door Donkey » zo mei 01 2011 7:55 pm

Ik ben van plan om een D3S te kopen en wil graag een advies over welke 'standaardlen' ik hier het beste bij kan kopen. Aangezien ik een goede lens wil kopen, die dus waarschijnlijker wat duurder zal zijn wil ik een lens kopen die ik voor dagelijks gebruik kan gebruiken. In een later stadium kan ik dan een tele kopen e.d.
Graag jullie reactie.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: 'standaardlens' voor D3S

Bericht door MvBoetzelaer » zo mei 01 2011 7:58 pm

AF-S 24-70 1:2.8
Zonder twijfel het beste standaardobjectief voor de D3s.

Waarom kies je voor een D3s?

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Deavit

Bericht door Deavit » zo mei 01 2011 7:59 pm

Als je een D3s gaat aanschaffen neem ik aan dat je al wel wat weet over objectieven e.d. ?
Gezien je keuze voor de camera zou ik dan een 24-70 aanschaffen, klaaaaaaar.

henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door henkk » zo mei 01 2011 8:21 pm

standaardvraag: wat wil je gaan fotograferen in je dagelijks gebruik? :?:
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

addy
Forumlid
Forumlid

Bericht door addy » zo mei 01 2011 8:26 pm

Forumnaam Donkey en dan zo'n eerste bericht.....ik zou er niet in trappen. :lol: :lol: :lol:
Breda.......here we come(back)

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » zo mei 01 2011 8:28 pm

35mm 1,4

emdeklerk

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mei 01 2011 9:32 pm

emdeklerk schreef:35mm 1,4
Ook heel fraai! :)
Maar voor de zoom-addicten is de AFS 24-70 f2.8 het meest voor de hand liggend. Een erg fraai objectief!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Zuiderbuur
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Zuiderbuur » zo mei 01 2011 9:37 pm

als je een D3s wil kopen vermoed ik dat je dagelijks actiefoto's gaat nemen? Ik zou er dan een 200/2.0 een 300/2.8 en een 400/2.8 bij kopen als standaard lens :D

henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door henkk » zo mei 01 2011 9:40 pm

Ik ben van plan een Porsche 911 te kopen en wil graag advies over welke fietsendrager ik hier het beste bij kan kopen. Aangezien ik een goede fietsendrager wil kopen, die dus waarschijnlijk wat duurder zal zijn wil ik een fietsendrager kopen die ik voor dagelijks gebruik kan gebruiken. In een later stadium kan ik dan een helm kopen om tijdens races te gebruiken e.d. Graag jullie reactie.
Bij voorbaat excuses als ik me vergis :)
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Deavit

Bericht door Deavit » zo mei 01 2011 9:42 pm

Op een 911 past geen fietsendrager.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mei 01 2011 9:42 pm

Zullen we er maar gewoon even van uitgaan dat de TS serieus een vraag stelt. Serieuze antwoorden graag!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

EvH
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door EvH » ma mei 02 2011 8:54 am

Beste Henk,

het is me wat he... stel je koopt een D3s (ik kan het je aanraden btw). Blijven er altijd nog keuzes over wat voor objectieven je er " bij " wilt nemen. Wat voor de 1 standaard is, is voor de ander weer niet.

ik zelf heb bij mijn aanschaf van de D3s gelijk de 24-70 2.8 aangeschaft, heel even later de 70-200 2.8. en de 50mm 1.4 Ik mis overigens wel de groot hoek, maar hiervoor gaat binnen kort ook een oplossing komen.
Kortom voor je zelf bepalen of je veel groothoek gebruikt bij je "standaard" lens dan zou ik kiezen voor de 16-35 in die richting, een kleine kanttekening hierbij is dat je wat verliest met lichtsterkte. Zolang je in de Pro line blijft heb je wel een topper en met de hoge iso's kun je met een wat minder sterke lichtsterkte nog steeds ruisvrije foto's maken.

ps. Ik ben het met Patrick eens (niet omdat het een moderator is oid) maar heb het zelf ook ondervonden dat sommige al conclusies trekken als ze de tekst d3s lezen......... en dat is toch jammer van een forum als dit.

Groet en doe een verstandige keuze
Erwin.
Gr. Erwin

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma mei 02 2011 9:42 am

En we mogen er gevoeglijk van uit gaan dat iemand niet noodzakelijkerwijs een "zoomaddict" is.
Vraagsteller vraagt niet naar een standaardzoom.
Ik verzet me tegen de tendens een zoomobjectief als "meest voor de hand liggend" aan te prijzen.
Waarmee ik vooralsnog niets af wens te dingen op de kwaliteiten van de 24-70mm, ondanks de verscheidenheid aan kwaliteitsindrukken betreffende de moderne zooms die we tegenkomen op fora.

Henri
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Henri » ma mei 02 2011 9:47 am

Ik ga ervan uit dat er een serieuze vraag gesteld is en dan zijn bijv. de 24-70mm en de 35mm 1.4 serieuze standaard-alternatieven.
D500 + D750 // Tamron 24-70mm f/2.8 VC + Sigma 35mm fl/1.4 Art + AFS VR 105mm f/ 2.8G ED micro + AF-S 70-200mm f/2.8G ED VRII + AF-S 200-500mm, etc.etc.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » ma mei 02 2011 9:56 am

EvH schreef:ps. Ik ben het met Patrick eens (niet omdat het een moderator is oid) maar heb het zelf ook ondervonden dat sommige al conclusies trekken als ze de tekst d3s lezen......... en dat is toch jammer van een forum als dit.

Erwin.
Dat ben ik niet met je eens. De aanschaf van een D3s-body (a € 4.000+) is toch iets anders dan een coolpix of je eerste D3100 SLR-kit. Als je zo'n body aanschaft is de verwachting dat je iets van fotograferen weet en kunt en niet domweg "de grootste en de duurste" aanschaft, omdat "de duurste altijd de beste foto's maakt". Een vraag als deze zo neerzetten als de TS heeft gedaan, zonder uitleg van zijn/haar achtergrond in fotografie en zonder uitleg wat voor foto's hij/zij met het objectief wil maken en dat ook nog in de allereerste posting op dit forum wekt een beetje lamme indruk. TS heeft de hele avond ook niet gereageerd op de wedervragen en adviezen die er op zijn vraag zijn gekomen.

mijn 2 centen,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”