Ik ben Renske en maak al enige tijd foto's met mijn Nikon D50. Mijn foto's zijn niet heel bijzonder, maar ik blijf het fotograferen erg leuk vinden. Ik fotografeer voornamelijk op vakantie, en in de weekenden en dan met name dieren, natuur, gebouwen e.d. IK ben hier overigens al lid geweest maar heel lang weggeweest en blijkbaar is mijn lidmaatschap verlopen.
Nu ik eigenlijk op zoek ben naar een nieuwe camera is het voor mij heel moeilijk om door de "bomen het bos te zien". En daarom kom ik hier om wat informatie te krijgen en hopelijk straks als ik mijn nieuwe camera heb de hobby met jullie te kunnen delen.
Mijn Nikon D50 heeft een 28-80 en 70-300 lens (van Nikkor) en een AF Nikkor 60mm Micro 1:2.8.
Het zou mooi zijn als mijn nieuwe camera een Nikon wordt (met name door de microlens) maar het liefst wil ik een lens van 15-300 o.i.d. erbij hebben zodat ik niet te vaak hoef te wisselen omdat ik merk dat het risico op stof erg groot is bij het wisselen.
Op onderstaande foto zie je direct mijn probleem...

Mijn toestel heeft geen stabilisatie en aangezien ik geen topper ben zie je al snel onscherpe foto's als ik zonder statief een zoomfoto maak. Ik zoek dus eigenlijk een fototoestel met wat meer stabilisatie zodat ik niet iedere keer een statief mee hoef te zeulen.
Of is het beter alleen een nieuwe zoomlens aan te schaffen?
Hebben jullie goede tips?