humor

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
steenisc

humor

Bericht door steenisc » di mei 03 2011 12:34 pm

Ik heb thuis deze twee trollen en ik dacht kom laat ik eens kijken of ik daar iets mee kan. wat vinden jullie?

1
Afbeelding

2.
Afbeelding

3
Afbeelding

Bij deze aan de slag gegaan met een neutrale achtergrond. Bij gebrek aan beter een molton hoes gebruikt. jammer vind ik dat je toch nog schaduwen ziet.

Goodje

Re: humor

Bericht door Goodje » di mei 03 2011 5:14 pm

Misschien de achtergrond verder weg zetten dan ben je volgens mij de schaduw kwijt vind, twee en drie te flets :wink2:
Ps de foto's ook groter plaatsen 1024x 768 is mooier

xscream

Bericht door xscream » di mei 03 2011 8:15 pm

Sorry, maar ik heb hier helemaal niets mee. Vind de beeldjes niet eens bijzonder mooi, of in grappige poses gezet. Fotografisch gebeurt er ook niets spannends, behalve dan dat je 3 waarschijnlijk heel erg hebt moeten oprekken in nabewerking om de belichting enigszins goed te krijgen?

steenisc

Bericht door steenisc » wo mei 04 2011 1:37 am

De foto's zijn niet bewerkt. 1 en 2 zijn zonder flits en drie heb ik wel de flits gebruikt.

Peterpan

Bericht door Peterpan » wo mei 04 2011 6:22 pm

@Steenisc:

Maak nog eens zo'n foto en zet de beeldjes (als je daar plaats voor hebt) een halve meter van de achtergrond af.
Zet de camera op een statief en probeer een foto te maken zonder flits. Zorg wel dat je voldoende (dag)licht hebt. Is dit niet voorhanden, stel dan je sluitertijd bij (langere sluitertijd)
In foto 1 + 2 zie ik toch een harde schaduw wat kan duiden op een felle lichtbron frontaal. Zet dat licht eens aan de zijkant of in iedergeval niet frontaal of neem een niet zo'n sterke lichtbron. Experimenteer hiermee!
Ik weet niet hoe 'gevorderd' je bent met digitalefotografie (ik ben ook maar een leerling!! :D ) maar bij mij heeft veel lezen, een cursus volgen, veel foto's plaatsen en leren van de kritiek al de nodige vruchten af geworpen. Ik bedoel te zeggen dat ik al heel veel hebt geleerd hier op het forum. Nog iedere dag leer ik :wink:
Ik wil ook niet zeggen dat je met de info die ik je geef, dat je dan een perfecte foto zult maken. Er komen heel veel dingen meer bij kijken: instellingen van ISO, diafragma, sluitertijd enz om maar iets te zeggen.

Veel suc6 en leer plezier!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”