Nikon d90

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
bambina

Nikon d90

Bericht door bambina » wo mei 04 2011 10:12 am

Hoi
Weet iemand hoe ik mijn camera kan instellen om achter elkaar foto's te kunnen maken.
Is het mogelijk om automatisch met een timer foto's te kunnen maken van je zelf ? zonder dat je de camera vast moet houden!
Hoe kan ik het instellen in mijn camera?

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Nikon d90

Bericht door ReneG » wo mei 04 2011 10:25 am

De eerste opmerking is 'zie handleiding'. Maar vooruit dan:

Meerdere foto's achter elkaar:
Houdt de knop bovenop je D90 (die met meerdere vierkantjes) ingedrukt en draai aan het instelwiel ACHTEROP de body. Op het LCD scherm bovenop je D90 rechts bovenin zie je nu de modus veranderen van S naar L of H. Bij H gaat hij op max. snelheid, op stand C is hij iets langzamer en kun je het aantal foto's per seconde instellen.

Overigens wil je dan misschien ook naar continue-focus als je actie gaat fotograferen. Dan houd je de AF knop bovenop ingedrukt en draai je aan het instelwiel ACHTEROP de body tot AF-A verandert in AF-C. Wat dat precies allemaal betekent kun je in de handleiding opzoeken.

Wat betreft een foto van jezelf met timer: Ja dat kan, maar ik ik niet zo uit mijn hoofd hoe je dat instelt.
Laatst gewijzigd door ReneG op wo mei 04 2011 10:29 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Spul waarmee je foto's maakt...

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo mei 04 2011 10:26 am

Of begin eens op deze pagina, hier staat al veel uitgelegd (klik op de links onderin voor de verschillende onderwerpen):

http://www.kenrockwell.com/nikon/d90/us ... /index.htm

http://www.kenrockwell.com/nikon/d90/us ... ls-top.htm

Giso
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Giso » wo mei 04 2011 12:46 pm

De zelftimer gaat op dezelfde manier als Rene aangeeft, en met dezelfde knop. Je moet dan alleen het instelwiel verder doordraaien tot er op het LCD scherm een klokje verschijnt.
En ik kan op mijn D90 overigens geen stand C terugvinden. Bij het knopje staat trouwens ook een afbeelding van een klokje en een remote control.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo mei 04 2011 1:09 pm

Giso schreef:De zelftimer gaat op dezelfde manier als Rene aangeeft, en met dezelfde knop. Je moet dan alleen het instelwiel verder doordraaien tot er op het LCD scherm een klokje verschijnt.
En ik kan op mijn D90 overigens geen stand C terugvinden. Bij het knopje staat trouwens ook een afbeelding van een klokje en een remote control.
Oeps, daar kwam mijn D300s om de hoek... :oops: Ik bedoelde met stand C eigenlijk die H of L. :)

Het is overigens hetzelfde. Cl staat voor Continuous Low, Ch staat voor Continouos High. Op de D90 zie je echter 'vierkantjes' met L of H erlangs, op de D300s zie je Cl of Ch op de dial. Ik heb beide en soms gooi ik ze wel eens door elkaar. ;)

Wytze H.

Bericht door Wytze H. » zo mei 15 2011 6:03 pm

Kan je de timer ook langer dan 10 secondes instellen?

gijsbert27
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door gijsbert27 » zo mei 15 2011 6:34 pm

hoi allemaal, ja dat kan tot 20sec,kijk bij persoonlijke instellingen op je toestel,en dan naar c3 ,daar kun je het instellen .
Groetjes Gijs
Nikon D500 Sigma EX 10/20mm D f4-5.6 DC HSM , Sigma 17/70 f2.8 f4 C Sigma 150-600 Sport sb600

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”