Ik ben er niet weg van Bert. Foto 1 mankeert niet veel aan, maar zegt ook niet zo veel. Dat geldt ook voor foto 2. Bij foto 3 zal de vijver intussen wel helemaal leeggelopen zijn, want oei, wat staat die scheef. Maar ook als je hem recht zet mis ik zichtlijnen en spanning. Die zou je misschien eerder hebben kunnen krijgen door iets meer met de steiger als motief te doen. Dus ga nog eens in de herkansing!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
Als ik eerlijk ben moet hier meer uit te halen zijn... Ik mis de unieke composities, van een aantal beelden staat de horizon scheef en ik mis vaak het onderwerp wat me moet pakken (en waardoor ik langer naar de foto kijk). Ik weet niet of het in je buurt is anders zou ik er dit weekend nog eens heen gaan als ik jou was. Tip: Neem dan eens een trapje mee voor een aparte compositie. Kijken of je daar wat mee kunt. Succes!
Het valt te prijzen dat je het nog een keer hebt geprobeerd! Maar er mankeert nog wel wat aan. In het algemeen moet je er echt goed op gaan letten dat je je camera recht houdt. 2 en 4 staan redelijk recht, maar de rest staat scheef tot zeer scheef. Bij 3 bijvoorbeeld moet je bij het kijken bijna opzij springen, anders worden je voeten nat van al dat toestromende water Foto 2 had ik inderdaad zo bedoeld. Maar in het algemeen is het niet echt een boeiende plek om te fotograferen. Je hebt in Praag toch zeker wel mooiere foto's kunnen maken?
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
nu jack ga pas eind july naar praag
raster stond er op foto 3 staat bij mij op de comp recht
maar ja, water staat stil maar begrijp je doel.
toestel recht houden verkijk ik me op de schuine lijnen van de loopbrug en van de vlonder waar het standpunt toestel staat
ben terug gegaan voor de compositie op de zelfde plaats.
horizon in je toestel zou niet verkeerd zijn
bedankt bert