Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO of Nikon 18-70mm F3.5-5.6 DX

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
Jerrt

Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO of Nikon 18-70mm F3.5-5.6 DX

Bericht door Jerrt » vr apr 20 2007 9:27 am

Hallo allemaal , ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een Nikon D70 met Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC D. Nu wil ik wat meer bereik hebben dan ik nu heb.

Welk van de twee objectieven kunnen jullie mij adviseren?

Vignetering van mijn huidige lens is sterk aanwezig bij het fotograveren van gebouwen, wordt dit met één van de bovenstaande lenzen minder?

De Sigma lens heeft een hogere lichtsterkte heeft dat voordelen t.o.v. de Nikon?

Ik maak hoofdzakelijk landschapfoto's en architectuur....met name in het buitenland tijdens vakanties.

Alvast bedankt voor jullie info...

Jerry

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Ik ga voor de Sigma

Bericht door George Fennes » vr apr 20 2007 9:41 am

Hallo Jerry,

De twee lenzen die jij noemt zullen elkaar niet zoveel ontlopen.

Persoonlijk hebben wij er voor gekozen om de 18-70mm Nikkor weg te doen en deze in te ruilen voor de 17-70mm 2.8-4.5 Macro van Sigma.

Wij vinden dit objectief net iets beter en iets meer toepasbaar.

Maar op 17mm is er vervorming aanwezig welke heel goed te corrigeren is met fotobewerkingsprogramma's.

Het is een bijzonder fijn lensje welke een stukje lichtsterker is dan de Nikkor en daar vind ik persoonlijk het grote winstpunt in zitten.

De Nikkor vond ik als je niets bewerkt een ietwat sombere uitstraling geven terwijl onbewerkt de Sigma iets vrolijker oogt.

Als je de recensies van dit lensje leest zijn die over het algemeen erg positief, zeker gezien de kostprijs slechts 309 euro nieuw.

Tweedehands zijn ze bijna niet te krijgen, dat geeft aan dat de gebruikers toch wel tevreden zijn met dit lensje.

Als je wil mag je bij mij thuis plaatjes komen schieten met zowel de Nikkor als de Sigma ik heb ze momentheel beide in bezit.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

John Sentani

Bericht door John Sentani » zo apr 22 2007 9:08 am

Heb dezelfde keuze gehad en gekozen voor de sigma, 17mm en 2.8, net iets meer en goedkoper dan de Nikon.
Ben er erg tevreden mee :-)

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”