Nummering foto's bij overgang naar tweede kaart
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nummering foto's bij overgang naar tweede kaart
Ik heb mijn tweede SD kaart als overloop ingesteld.
Na dat ik mijn 16Gb kaart had volgeschoten kwam ik er thuis achter dat de nummering er eentje mist.
De kaart in sleuf 1 stopte bij 59 en op kaart twee ging hij verder met 61, zo ook bij het verwisselen van kaart 1 voor een lege, ook toen sloeg de nummering er eentje over.
Is dat normaal, heb ik ergens overheen gelezen?
Wie heeft dat ook wel eens gehad?
mvg
Jan
Na dat ik mijn 16Gb kaart had volgeschoten kwam ik er thuis achter dat de nummering er eentje mist.
De kaart in sleuf 1 stopte bij 59 en op kaart twee ging hij verder met 61, zo ook bij het verwisselen van kaart 1 voor een lege, ook toen sloeg de nummering er eentje over.
Is dat normaal, heb ik ergens overheen gelezen?
Wie heeft dat ook wel eens gehad?
mvg
Jan
Re: Nummering foto's bij overgang naar tweede kaart
Heb je op een externe cardreader gekeken? Gebeurt regelmatig dat de eerste als laatste wordt weergegeven. Weet niet wat daar de oorzaak of onderliggende gedacht van is.
Even sorteren op nummer.
George
Even sorteren op nummer.
George
En mis je ook een foto of is die vraag bij meer als 60 plaatjes moeilijk te zeggen
want nummer weg is geen ramp maar net die mooie plaat niet op de kaart is erg lastig 

-
- Forumlid
Of ik wat mis is heel lastig te controleren.
16Gb kaart vol en daarna nog 8Gb vol.
Dat zijn heel foto's
Maar in de hele serie mis ik gewoon twee nummers.
Dat zijn heel foto's
Het enigste wat ik kan voorstellen is dat de camera gaat weg schrijven naar die kaart en dat er dan te weinig ruimte blijkt te zijn en dat het bestand dan verloren gaat.JanR schreef:Of ik wat mis is heel lastig te controleren.
Dat zijn heel foto's

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Probeer het 8 GB kaartje op je pc eens te vullen met een map met 7950 mb inhoud. zet die dan met je ander kaart eens in je toestel en schiet 10 foto,s dan weet je wat die doet en zijn ze na te tellen.
de 8 Gb dan natuurlijk in 1e positie
-
- Forumlid
Tom van Hell schreef:Probeer het 8 GB kaartje op je pc eens te vullen met een map met 7950 mb inhoud. zet die dan met je ander kaart eens in je toestel en schiet 10 foto,s dan weet je wat die doet en zijn ze na te tellen.
Die ga ik eens proberen, goeie tip
@Jos
Dat zou betekenen dat de camera niet controleert of er ruimte is.
Maar zou ook betekenen dat zonder tweede kaart die foto ook niet genomen zou worden. Want dan is er domweg geen plek meer.
Sorteren heb ik gedaan nummers ontbreken.
Nummer of nummersSorteren heb ik gedaan nummers ontbreken
George
Als je met een PC iets weg schrijft naar een kaartje in je kaartreader kontroleerd de PC dat ook niet alleen zeg hij als hij vastloopt opdracht niet uitgevoerd of zoietsJanR schreef:Tom van Hell schreef:Dat zou betekenen dat de camera niet controleert of er ruimte is.
Maar zou ook betekenen dat zonder tweede kaart die foto ook niet genomen zou worden. Want dan is er domweg geen plek meer.

-
- Forumlid
George er is twee keer gewisseld er ontbreken dus twee nummers.george013 schreef:Nummer of nummersSorteren heb ik gedaan nummers ontbreken
George
Op de overloopkaart is het nummer niet met 1 maar met 2 opgehoogd.
Ik had op de eerste kaart als laatste 5427 en op kaart twee begint het op 5429, kaart 2 eindigt op 5893 en kaart 3 begint op 5895.
Maar of ik daadwerkelijk foto's mis, dat is heel lastig. Er zitten een heleboel series bij.
Wat ik probeer te zeggen is dat sommige programma's de eerste foto achteraan zet. Heb zelf ook lopen te zoeken wat er aan de hand was.
George
Als je weet dat je een foto mist, weet je toch ook welk nummer. Is dan toch simpel om in de verkenner oid je foto's te sorteren op naam=nummer.Maar of ik daadwerkelijk foto's mis, dat is heel lastig. Er zitten een heleboel series bij.
George
-
- Forumlid
George,
Als ik ze in windows sorteer, dan mis ik gewoon die twee nummers. Ik sorteer dan op tijd en niet op naam.
Maar als de camera niet goed doornummert bij het switchen naar een andere SD kaart dan mis ik geen foto maar springt het nummer verkeerd.
Welke van de twee het is ben ik nog niet achter.
Als ik ze in windows sorteer, dan mis ik gewoon die twee nummers. Ik sorteer dan op tijd en niet op naam.
Maar als de camera niet goed doornummert bij het switchen naar een andere SD kaart dan mis ik geen foto maar springt het nummer verkeerd.
Welke van de twee het is ben ik nog niet achter.
Je sorteert op tijd om de nummers te controleren?Als ik ze in windows sorteer, dan mis ik gewoon die twee nummers. Ik sorteer dan op tijd en niet op naam.
Dus je mist geen foto?Maar als de camera niet goed doornummert bij het switchen naar een andere SD kaart dan mis ik geen foto maar springt het nummer verkeerd.
Je kunt die truuk van Tom ook toepassen. Zou allen het volle kaartje pakken, daar 3 foto's van deleten, foto nemen en dat nummer goed onthouden en zo verder gaan. Eventueel tussendoor op de pc controleren.
George
-
- Forumlid
George,
Ja op tijd, foto's hebben een tijd tag dus dan is de volgorde ook altijd goed.
Heeft hetzelfde effect als op naam, maar tijd is betrouwbaarder.
In ee serie van 10 is het lastig om uit te zoeken of je een foto mist, ben nu tijden aan het vergelijken.
Veel werk maar ik wil het gewoon weten.
Die andere truc ga ik morgen proberen.
Ja op tijd, foto's hebben een tijd tag dus dan is de volgorde ook altijd goed.
Heeft hetzelfde effect als op naam, maar tijd is betrouwbaarder.
In ee serie van 10 is het lastig om uit te zoeken of je een foto mist, ben nu tijden aan het vergelijken.
Veel werk maar ik wil het gewoon weten.
Die andere truc ga ik morgen proberen.