GPS GP-1 met D200
GPS GP-1 met D200
Ik ben mijn eerste ervaring met de GP-1 op aan het doen. (Mijn eerste Nikon heb ik in 1969 gekocht, als opvolger van mijn Exakta Varex IIB.)
Bij demo's zie je mooi een google earth plaatje opduiken met de gemarkeerde plaatsen van je gemaakte foto's.
Maar het nu zelf doen.
Waar kan ik het juiste programma ophalen? En is het dan rond, of moet ik nog meer doen?
Kan ik de XY data ook naast mijn fotonummer uitprinten? Ik neem aan dat dit zowel bij jpg en NEF dan gaat.
Bij demo's zie je mooi een google earth plaatje opduiken met de gemarkeerde plaatsen van je gemaakte foto's.
Maar het nu zelf doen.
Waar kan ik het juiste programma ophalen? En is het dan rond, of moet ik nog meer doen?
Kan ik de XY data ook naast mijn fotonummer uitprinten? Ik neem aan dat dit zowel bij jpg en NEF dan gaat.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: GPS GP-1 met D200
Beste Wim,
Welkom op ons forum
Heb je de gebruiksanwijzingen al gelezen?
View NX is het eerste tool, de Nikon software moet de beste compatibiliteit garanderen.
Groeten, Gijs
Welkom op ons forum
Heb je de gebruiksanwijzingen al gelezen?
View NX is het eerste tool, de Nikon software moet de beste compatibiliteit garanderen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Bedankt Gijs voor de reactie.
De bijgeleverde gebruiksaanwijzing was behoorlijk dik, de helft van het doosje, maar hierin staan eigenlijk alleen de verbindingen met de camera omschreven. Dit lost mijn vraag niet op.
Als software heb ik PP en Capture NX2.
Groet, Wim
De bijgeleverde gebruiksaanwijzing was behoorlijk dik, de helft van het doosje, maar hierin staan eigenlijk alleen de verbindingen met de camera omschreven. Dit lost mijn vraag niet op.
Als software heb ik PP en Capture NX2.
Groet, Wim
- gijs sandberg
- Clublid
Beste Wim
Volgens mij doet Capture NX niets met GPS informatie.
Wat bedoel je emt PP?
Groeten, Gijs
PS: haal Nikon''s Veiw NX(2) toch maar eens op, het is de gratis Nikon foto-browser, die laat gps informatie wel zien (en diverse andere nuttige dingen).
Volgens mij doet Capture NX niets met GPS informatie.
Wat bedoel je emt PP?
Groeten, Gijs
PS: haal Nikon''s Veiw NX(2) toch maar eens op, het is de gratis Nikon foto-browser, die laat gps informatie wel zien (en diverse andere nuttige dingen).
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
GPS GP-1 met D200
Beste Gijs,
Ik heb de software binnen gehaald en ik zie direct alles wat ik wilde zien.
Fantastisch bedankt. Hij laat de beeld coördinaten zien en ik zag ook iets van GPS code opslaan, ed.
Dus hiermee kan ik nu goed aan de gang. Bedankt Gijs,
Capture NX2 en ook PictureProjects laten wel de foto parameters zien, maar daar blijft het dan ook bij.
Ik heb altijd gedacht, als ik Capture NX2 heb, hoef ik niet naar vieuwNX2 te kijken.
Eigenlijk zou men bij de GP-1 informatie direct ook naar VieuwNX2 moeten verwijzen.
Groet, Wim Stevenhagen
Ik heb de software binnen gehaald en ik zie direct alles wat ik wilde zien.
Fantastisch bedankt. Hij laat de beeld coördinaten zien en ik zag ook iets van GPS code opslaan, ed.
Dus hiermee kan ik nu goed aan de gang. Bedankt Gijs,
Capture NX2 en ook PictureProjects laten wel de foto parameters zien, maar daar blijft het dan ook bij.
Ik heb altijd gedacht, als ik Capture NX2 heb, hoef ik niet naar vieuwNX2 te kijken.
Eigenlijk zou men bij de GP-1 informatie direct ook naar VieuwNX2 moeten verwijzen.
Groet, Wim Stevenhagen
- gijs sandberg
- Clublid
Beste Wim
Goed te lezen dat je er uit bent...
Gratis software is niet altijd nutteloos... (grin)
PS Ik ben voorzichtig met het manipuleren van GPS informatie met software anders dan van Nikon.
Vooral met NEF bestanden kan je curieuse avonturen beleven.
Groeten, Gijs
Goed te lezen dat je er uit bent...
Gratis software is niet altijd nutteloos... (grin)
PS Ik ben voorzichtig met het manipuleren van GPS informatie met software anders dan van Nikon.
Vooral met NEF bestanden kan je curieuse avonturen beleven.
Groeten, Gijs
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
PP zal waarschijnlijk Picture Project zijn. Dat werd meegeleverd met de D200. PP wordt al lang niet meer ondersteund door Nikon. Alle functionaliteit is overgenomen door View NX.
Groeten,
Marnix
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Beste Marnix,
Ik heb PP inderdaad bij mijn D200 gekregen of gekocht.
Ik gebruikte het alleen om mijn foto's naar een kleiner formaat te brengen, dit lukte mij met Capture NX2 niet.
Maar ik moet zeggen dat ik ook nog niet alles van NX2 heb kunnen uitproberen.
Vroeger deed je nog alles in de doka. Maar Gijs heeft mij een heel stuk verder geholpen.
p.s. mijn eerste Nikon was niet van 1969 maar van 1968, zo'n 43 jaar geleden.
Met daarvoor nog zo'n 5 jaar mijn eerste Spiegelreflex, een Exakta Varex IIB,
Zelf in het donker films knippen en cassettes vullen.
Groet, Wim Stevenhagen
Ik heb PP inderdaad bij mijn D200 gekregen of gekocht.
Ik gebruikte het alleen om mijn foto's naar een kleiner formaat te brengen, dit lukte mij met Capture NX2 niet.
Maar ik moet zeggen dat ik ook nog niet alles van NX2 heb kunnen uitproberen.
Vroeger deed je nog alles in de doka. Maar Gijs heeft mij een heel stuk verder geholpen.
p.s. mijn eerste Nikon was niet van 1969 maar van 1968, zo'n 43 jaar geleden.
Met daarvoor nog zo'n 5 jaar mijn eerste Spiegelreflex, een Exakta Varex IIB,
Zelf in het donker films knippen en cassettes vullen.
Groet, Wim Stevenhagen
- Marti58
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
heerlijk stukje freeware voor Geo tagging
http://www.geosetter.de/en/" onclick="window.open(this.href);return false;
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006