Een tweede kans voor oude foto's (verzamel)

Plaats reactie
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Een tweede kans voor oude foto's (verzamel)

Bericht door Patrick » za mei 21 2011 3:58 am

Ik zit wat door mijn oude foto's te bladeren. Gewoon leuk om te doen. Hopend dat ik ze minder vind dan wat ik nu schiet, doordat ze met een oudere camera met eenvoudiger objectieven zijn gemaakt... en vooral door iemand met veel minder ervaring in zowel fotograferen als nabewerken. De kwaliteit valt me eigenlijk wel mee. De D70 was helemaal nog niet zo'n gekke camera en de Nikon AFS 18-70 DX is prima. Ook de Sigma 70-300 met de gouden ring (was toen de duurste versie) is ook helemaal zo gek nog niet. Ik ben wel beter gaan fotograferen, dat is zeker, maar met name mijn nabewerkingskunsten zijn veel, veel beter dan toen.

Hoe dan ook, het leek me een leuke aanleiding voor een nieuw verzameldraadje. Een draadje voor foto's van minimaal een paar jaar geleden die je nog eens oppoetst met je laatste technieken en inzichten. Of gewoon een oudere foto die je nog eens wilt laten zien.

Ik plaats er alvast één, maar ben van plan er nog wel een paar te doen de komende tijd. Deze is bijna 5 jaar geleden genomen in Medemblik. Ik weet nog dat ik 'm toen geweldig vond, en ik vind 'm nog steeds best te doen. Ik had alleen niet een boot precies achter die paal moeten hebben. Ook de uitsnede is niet helemaal lekker; iets te veel lucht. Dat zou me nu niet meer zijn overkomen! :mryellow:

Afbeelding
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Thor
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Een tweede kans voor oude foto's (verzamel)

Bericht door Thor » do mei 26 2011 10:33 pm

Heel leuk idee om de archieven nog eens door te gaan. Maar dat staat dan ook toe dat er "NoNikon" foto's in komen, neem ik aan? :roll:
met de groeten uit Lelystad
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do mei 26 2011 10:49 pm

Tja, we hebben een tijdje geleden de keuze gemaakt om dat niet te doen. Foto's gemaakt met niet-Nikon camera's gaan in een aparte afdeling. Reden: we zijn toch gewoon een merkenclub. Wij vonden het tijdens een discussie een tijdje geleden verstandig dat duidelijk te houden. Om ons te onderscheiden van algemene fotografiesites als zoom.nl en zo.

De foto's zijn dus wel welkom, maar in de aparte afdeling.

Jammer begrijp ik, want ik dacht iets leuks verzonnen te hebben... en dit is pas de eerste reactie. :roll:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sharkey » do mei 26 2011 11:14 pm

Patrick schreef:Jammer begrijp ik, want ik dacht iets leuks verzonnen te hebben... en dit is pas de eerste reactie. :roll:
Hehe :D
Sorry, maar ik heb echt geen oude Nikon foto's! Kom net om de Nikon hoek kijken . . .
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

MauritsD
Clublid
Clublid

Bericht door MauritsD » do mei 26 2011 11:22 pm

Ik vind het een leuk initiatief!

Een van m;n allereerste Nikon foto's (2007 D80 met 18-135mm aangeschaft) waar ik supertrots op was:
Afbeelding
Hij is wel heel centraal in het midden gekaderd met weinig 'kijk' ruimte.
Heb nog steeds wel moeite met mooi kaderen...

en een paar maanden later doet mijn kleine neefje van toen 4 jaar oud dit in de Auto stand: :shock:
Afbeelding
Ik vond m briljant gekaderd en heb er niks aan verandert
Laatst gewijzigd door MauritsD op vr mei 18 2012 12:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do mei 26 2011 11:24 pm

Je herkent dat het beter had gekund. Dan ben je er toch al bijna? Voor je het weet doe je het terwijl je door je oculair kijkt. :mryellow:

Inderdaad een leuke foto die tweede!

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sharkey » vr mei 27 2011 12:09 am

amateurt schreef:Ik vond m briljant gekaderd en heb er niks aan verandert
Inderdaad geweldige foto, belichting en zelfs de lijn vanuit de r.onderhoek via haar neus naar de linker bovenhoek klopt . . . briljant! :oohh:
Oh en die andere is "wel aardig" ja :twisted:
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Thor
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Thor » zo mei 29 2011 9:47 pm

Tja, in dat geval zullen de foto's van mij nog vrij jong zijn nl. vanaf september 2007, de maand waarin ik de D70 van mijn vader erfde. :(
Ik ben er trots op deze camera te hebben, en heb er inderdaad al wel wat bijzondere plaatjes mee gemaakt.

Tijdens een dienstreis naar Cannes trof ik dit aan in de stad, nadat we van 'het werk' bij het hotel kwamen, waar alles even helemaal Groen leek, de luiken, de lichten...

Afbeelding
met de groeten uit Lelystad
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000

Plaats reactie

Terug naar “Overig”