Hallo,
Ik overweeg een D7000 boven de D90 en D300s. Ik krijg nl het gevoel dat de D7000 wel een dicht in de buurt van de D300s komt. Eens of oneens? Of vergelijk ik appelen met peren? Ik weet het even niet meer na het lezen van heel veel informatie...
Nog een vraag: Voor welk standaard objectief zou je moeten gaan, 16-85 of 18-105? Ik ben overigens wel van plan om een zoomlens toe te voegen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
René
Wat moet ik doen?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Wat moet ik doen?
Rene het is, als je alles gelezen hebt heel simpel.
Ga naar de winkel houd beide vast, beter nog vraag een dag proberen van een demo. Liefst alletwee tegelijkertijd.
Dan kun je de keus maken.
En ik zou die 18-105 zeker niet doen als je ook aan de 16-85 denkt.
De laatste presteert echt veel beter, maar je kunt ook denken aan de Tokina 16-50 2.8 dat is echt een uitstekende lens, lekker lichtsterk ook.
En qua prijs nagenoeg gelijk aan de Nikkor.
O ja
De D7000 is minder vergevingsgezind voor gebruikersfoutjes, dan is de D300s vriendelijker.
En het is niet helemaal appels met peren vergelijken, ze hebben allebei hun sterke punten
Succes met je keuze
Ga naar de winkel houd beide vast, beter nog vraag een dag proberen van een demo. Liefst alletwee tegelijkertijd.
Dan kun je de keus maken.
En ik zou die 18-105 zeker niet doen als je ook aan de 16-85 denkt.
De laatste presteert echt veel beter, maar je kunt ook denken aan de Tokina 16-50 2.8 dat is echt een uitstekende lens, lekker lichtsterk ook.
En qua prijs nagenoeg gelijk aan de Nikkor.
O ja
De D7000 is minder vergevingsgezind voor gebruikersfoutjes, dan is de D300s vriendelijker.
En het is niet helemaal appels met peren vergelijken, ze hebben allebei hun sterke punten
Succes met je keuze
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Zoek even op het forum. Deze discussie is al meermaals langsgekomen.
Mijn visie: investeer je geld liever in goed "glas" dan in een dure body. De 18-105VR, hoe goed deze ook is voor het geld, is uit verhouding op een D7000 of D300s. Met een D90 een een toplens ben je beter af dan met een duurdere body en een goedkoop stukje glas ervoor.
Mijn visie: investeer je geld liever in goed "glas" dan in een dure body. De 18-105VR, hoe goed deze ook is voor het geld, is uit verhouding op een D7000 of D300s. Met een D90 een een toplens ben je beter af dan met een duurdere body en een goedkoop stukje glas ervoor.
Ik heb zelf geruime tijd voor een vergelijkbare keuze gestaan: D80 laten opvolgen door D7000 of D300s. Enkele weken geleden heb ik op basis van degelijkheid van de body, extra bedieningsknoppen, scherpte van de beelden, het aantal beelden per seconden en de grootte van het buffer gekozen voor de D300s. Ik heb er geen moment spijt van gehad.
Succes met je eigen zoektocht.
Succes met je eigen zoektocht.