Ik wil een Nikon D 50 kopen???

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Hoogsan

Ik wil een Nikon D 50 kopen???

Bericht door Hoogsan » za jan 21 2006 7:43 pm

Goedendag Nikon fans, Ik ben een beginneling in het fotograferen met een digitale spiegelreflex camera, nu lijkt het mij goed om een Nikon D 50 te kopen, MAAR moet ik nu de camera met apparte lens Nikkor afs 18 - 70 DX, of de Nikon D 50 kit Help Help??????????
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » za jan 21 2006 7:52 pm

Dag Hoogsan,

De 18-70 mm is een veel betere lens. De kit lens bij de D50 haalt die kwaliteit bij lange na niet.
Klik hier voor een bespreking van de 18-70mm

Zeg tegen de verkoper dat je de D50 wel zou willen kopen maar alleen als er voor een leuk prijsje de 18-70 mm bij komt.

Wil ie dat niet doen dan ga je naar een ander.

Dat Nikon dan met veel D50 kit lenzen blijft zitten zal ze leren om in de toekomst fatsoenlijke kit lenzen bij hun camera's te leveren :-)

Amadeus Gould

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Lens op D50

Bericht door roel » zo jan 22 2006 12:15 pm

Dag Hoogsan, voor je extra geld uitgeeft: wat en hoe ga je fotograferen? Ga je de camera vooral gebruiken voor het maken van herinneringskiekjes of ga je het fotograferen als doel hebben? In het eerste geval zal de kitlens waarschijnlijk voldoende kwaliteit hebben, in het tweede geval is het aanschaffen van een duurdere lens het overwegen waard.

BUG322

Bericht door BUG322 » zo jan 22 2006 2:46 pm

ik heb hem met de kit lens en zo slecht is hij ook weer niet.
De meeste jongens hier zijn gewoon verwend :wink: en gaan al langer mee in de foto wereld.
Nogmaals die kit lens is zo slecht niet en ook heb een review gelezen dat hij er helemaal niet slecht uit kwam.
En beter als de canon 350 kit lens.
maw de d50 kit maakt scherpere fotos als de canon kit.

Bovendien als je meteen het beste van het beste neemt zal je dat minder gaan waarderen maar dat is mijn filosofie.
hier een pic van een graffitiy persoonlijk vind ik hem scherp en de kleuren mooi en dat met de kit lens

Afbeelding

persoonlijk vindt ik de natuur kleuren ook erg mooi met een nikon

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben nog steeds trots op dat D50 ding.
:)
groetjes

Hoogsan

Nikon D 50 kit

Bericht door Hoogsan » zo jan 22 2006 3:32 pm

Ik ben blij dat sommige mensen goede antwoorden en vragen stellen, wat ik al zei, ik ben een beginneling in digitale spiegelreflex camera's dus ga ik gewoon eigen huis en tuin kiekjes maken, dus foto's van baby's en kinderen maar omdat die nooit stil zitten wil ik een snellere camera.
Ik denk dat ik dan goed uit ben met de D 50 kit of de D 70 kit.
Weten jullie nog meer raad dan hoor ik het graag.

Rob

Bericht door Rob » zo jan 22 2006 4:57 pm

Ik ben sindskort D50 bezitter maar wel met de kit met 18-55 EN 55-200 en dat is wel een aanrader want 55 is toch wat krap voor leuke foto's.

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » zo jan 22 2006 5:15 pm

Dag Forumvrienden,

Het heeft helemaal niets met verwennerij te maken. Ik heb niet eens een digitale camera :-) Niet iedere Nikkor lens is even goed en sommige kun je beter vermijden.

Men kan zijn geld maar een keer uitgeven en dan is bij een goed afgesloten deal de 18-70mm (heeft o.a. minder vertekening dan de 18-55) met D50 een betere optie. Waarom zou je een mogelijkheid voor een goede deal laten zitten. Met een 70mm heb je meeste al te pakken.

Dat alles gezegd hebbend, voor het maken van mooie foto's gaat het om de fotograaf en niet om de camera. Mooie foto's Bug322 !

Voor het maken van foto's van kinderen die niet stil zitten. Streef naar een korte sluitertijd (zet desnoods de camera bijvoorbeeld op 400 i.p.v. 200), kies een relatief grote diafragma opening ( 5.6 - 8 ). Gebruik eventueel ook de flitser (gaat vaak vanzelf omhoog). Veel geduld hebben en oefenen (kost nu geen film).

AG

deleukefietser

Bericht door deleukefietser » zo jan 22 2006 7:34 pm

IK heb nu 3 weken mijn Nikon D50 met de kitlenzen, als er nu nog iemand twijfelt aan de camera en de kitlenzen dan kan men hier zien hoe goed die camera en kitlenzen zijn:
http://blog.seniorennet.be/deleukefotograaf/
Vor mij een supertoestel.

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » zo jan 22 2006 8:27 pm

Dag fietser/fotograaf,

Ik vind het mooie foto's wat betreft compositie. De knotwilgen en de hond springen eruit! Prachitg.

Ik kan ze echter niet op groot formaat zien.
Des te meer het bewijs dat een goed oog voor compositie, belangrijker is dan het toestel of de lens.

Ik blijf wel bij mijn mening :-)

AG

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door roel » zo jan 22 2006 9:05 pm

Dag AG, omdat mijn mening toch vrij stellig afwijkt van die van jou :wink: : ik ben ervan overtuigd dat menig eigenaar van een D50 niet blijer is met de 18-70 dan met de 18-55. Simpelweg omdat de extra kwaliteit soms niet speelt. Als de insteek is "het vastleggen van herinneringen", dan maakt die lichte vertekening niet zoveel uit. Wanneer je meer vraagt, lijkt het me sowieso beter om de D70s aan te schaffen in plaats van de D50. Als je echt erop uit gaat om te fotograferen, dan is die camera daar meer op afgestemd (zie de vergelijking van de camera elder op de site).
Voor menigeen zal een coolpix al voldoende zijn. De mogelijkheden van een camera moeten afgestemd zijn op hetgeen je hem (voornamelijk) voor gaat gebruiken. Zelfde als bij een computer. Als je enkel wat wilt kunnen internetten en brieven schrijven, heb je geen topapparaat nodig.

zevenhuizen

fotos van BUG322

Bericht door zevenhuizen » zo jan 22 2006 11:25 pm

He BUG322 helemaal geen foto's van mn voortuin dit keer (lol) :mrgreen:

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » zo jan 22 2006 11:57 pm

Dag Roel,

Je krijgt geen gelijk 8) Je moet kwaliteit adviseren als iemand bereid is daarvoor de prijs te betalen. Er wordt al genoeg genivileerd.

Een maatje groter nemen (in kwaliteit/zoombereik) dan je echt nodig hebt en je het kunt veroorloven, is in dit geval op zijn plaats - zeker als je een goede deal kunt maken 8)

En de 18-70 is zo'n objectief. Je hebt er een mooie tele aan en met 18-55 wil je uiteindelijk ook meer tele en moet je alsnog een nieuwe lens kopen. En dan ben je duurder uit. Bovendien kun je de 18-70 beter focuseren met de hand dan de 18-55, lees het clubblad er maar op na. Dus ook vanuit dit perspectief is de 18-70 een beter keus.

En ik zou niet zo gauw een Coolpix adviseren: er zijn goedkopere alternatieven van andere merken. Je betaalt vaak voor de naam Nikon die erop staat. Coolpixen zijn in de meeste gevallen (er zijn uitzonderingen misschien) alleen leuk als je Nikon-freak bent, en met Nikonpetjes, Nikonsjaals en Nikon-camera riempjes etc. over straat wil lopen :-)

AG

vanson

Bericht door vanson » ma jan 23 2006 12:07 am

de 18-70mm sluit inderdaad beter aan op langere zoomlenzen (70-180 micro, 70-200mm, 70-210mm, 75-300mm)

Al valt er ook iets te zeggen voor een combinatie van een 18-35mm AFD ED, 50mm/f1.4 (of f1.8) en een van voornoemde telezooms, maar is dat voor een 'beginner' een eerste vereiste?

Ik denk ook dat de 18-70mm 'beter' is dan de 18-55mm, maar met beide lenzen kun je heel gelukkig zijn, en leuke foto's maken. Voor de 18-70mm is er geen echt alternatief voor handen, misschien dat de lens daarom juist zo wordt aangeprezen door degenen die deze lens beszitten.

Dryade

Bericht door Dryade » ma jan 23 2006 3:13 pm

Hoi

De qualiteit (van de foto's) van de body's D50 of D70 zijn nagenoeg gelijk. Alleen Zou ik idd de 18-70 lens nemen die is echt beter.

Het verschil tussen de body's is dat de D50 wat kleiner is en een instelwiel mist. Je moet extra instellen via het menu wat soms als je vlug wil zijn niet direct lukt. Maar geen van beide is slecht.

Ik zou eens in de winkel gaan kijken wat je het lekkerst in de handen ligt. :wink:

Hoogsan

Nikon D 50

Bericht door Hoogsan » ma jan 23 2006 3:23 pm

Dus kortom kan ik gewoon beter een D 70 met AF - S 18 - 70 DX Kit
kopen bij de Camera store.nl of bij fotokonijnenberg.nl,
Welke is beter,
Hebben ze allebei INCA IMPORT.????????

Bij de camera store is die 899,00 Euro,
Bij fotokonijnenberg is die 849,00 Euro,

Of raden jullie mij aan om de D 50 met de AF -S 18 - 70 DX kit
te kopen.??????

Wie weet raad.