Te verkopen..?

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
amhuitenga

Te verkopen..?

Bericht door amhuitenga » vr mei 27 2011 9:27 pm

Het resultaat van 30 minuten Lotte fotograferen... "Moet dit nou pap...?".

Binnenkort een shoot doen voor een vriendin, die wil dit soort foto's van haar kinderen. Wat vinden jullie, is dit zo verkoopbaar? Speciaal voor deze shoot een extra statief en 2 transparante plu's gekocht :)

1 "Zo goed pap?"
Afbeelding

2 "Oh... mag ik op je gooien?" :)
Afbeelding

3
Afbeelding

Dit alles gemaakt in mijn enorme zolder studio ;)

Ronald-D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Te verkopen..?

Bericht door Ronald-D » vr mei 27 2011 10:01 pm

Of het te verkopen is, dat zou ik je echt niet kunnen vertellen, die kijk laat ik liever over aan de meer ervaren mensen hier.

De laatste vind ik wél het mooiste van allemaal, en kan me indenken dat een ieder ouder hun kind wel zo op de foto zou willen hebben. Alléén vind ik het jammer dat de steel er niet helemaal opstaat van de bloem met nog een klein stukje wit ernaast.
Met vriendelijke groet, Ronald

Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » vr mei 27 2011 10:34 pm

Mijn gevoel zegt dat een kind het meest ontspannen is als ze met eigen speelgoed op de foto gaan, althans een favoriet.
Wat ander speelgoed kan ook goed werken, maar er is al zoveel vreemd voor een kind, dat ze toch iets vertrouwds moeten hebben.
Ook weer niet teveel speelgoed, want dat leidt af.
Wel weer kleurrijk speelgoed, want dat hoort bij kinderen vind ik.
Een levenslustige, vrolijke sfeer roept dat op imo.

Dan de foto's.
Ik heb ooit eens gehoord dat er gemiddeld een twintigtal foto's genomen moeten worden als het om kinderen gaat.
Dus maak je borst maar nat :lol:
Wat me meteen stoorde toen ik de foto's zag is de bruinverkleurde voetjes, en het achtergronddoek wat niet lekker ligt.
Ik snap dat allemaal wel, maar wellicht kun je iets verzinnen( gewichten, een paar helpers die het doek strak houden ?), dat het doek strakker blijft liggen.
En wat de voetjes betreft, heeft het andere kind ook verkleurde voetjes, dan helaas toch maar de schoentjes aanhouden.

Tot slot, een verkoopbaar artikel ?
Deze denk ik nog niet, maar wellicht na wat meer ervaringen wel :D

Succes.
vrgr
Tiny

Ronald-D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Ronald-D » vr mei 27 2011 10:37 pm

Oog voor detail Tiny :) De voetjes waren me niet eens opgevallan!
Met vriendelijke groet, Ronald

Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON

amhuitenga

Bericht door amhuitenga » vr mei 27 2011 11:00 pm

Haha.. Ja leuk die slippertjes :) Maar inderdaad wel een goede tip.

Let wel, onder verkopen versta ik nog niet 'professioneel', want daar is mijn ruimte om de foto's te kunnen maken veel te klein :(

xscream

Bericht door xscream » za mei 28 2011 8:39 am

De verkleurde voetjes vielen mij ook meteen op ja.

De laatste foto is verreweg de beste, het enige wat ik daar nog op aan te merken is, is dat de roos linksonder buiten je scherptediepte valt, hierdoor lijkt die niet bij de foto te horen (in dit specifieke geval). Ik dacht namelijk eerst dat het een plaatje was dat je er bij had geplakt... In de studio moet licht geen probleem zijn, en dus scherptediepte eigenlijk ook niet.

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » za mei 28 2011 11:33 am

De twee punten die mij ook opvielen zijn hierboven al aangegeven; de voeten en de plooien in het achter/ondergrond doek. Oplossingen daarvoor zouden kunnen zijn het aanhouden van de schoenen (of photoshoppen) en het straktrekken van de ondergrond (of papier gebruiken - dat doe ik zelf altijd).
Wellicht dat je verder nog wat meer met je lichten kunt experimenteren - de belichting is nu vrij egaal. Het geeft vaak wat meer diepte als je de ene kant van het model wat meer of minder belicht dan de andere kant.

Of het te verkopen is? Daar geef je zelf eigenlijk al het antwoord op: "voor een vriendin, die wil dit soort foto's van haar kinderen." Als dit het soort foto's is wat ze wil dan is het dus te verkopen (aan haar). Het is wellicht nog geen professionele studiokwaliteit maar ik neem aan dat je prijs ook lager zal zijn.
Ik maak zelf ook veel kinderportretten en het valt me op dat ouders vaak minder kritisch zijn dan de fotograaf zelf; ik wil zelf toch nog wel eens tegen wat verbeterpuntjes aanlopen maar heb eigenlijk altijd tevreden ouders. Daarbij kun je als hobbyfotograaf ook weer wat extra's bieden ten opzichte van de "prof". Zo stel ik geen maximum tijd aan een shoot maar ga ik door tot ik een serie goede foto's heb - met een vrolijk en/of lachend kind. Soms gaat dat snel maar soms ben je meer dan een uur bezig voordat het kind op zijn/haar gemak is. Moet wel zeggen dat ik het voordeel van een goede vriendin/assistente heb; ze werkt al een kleine 15 jaar met gewone en probleemkinderen en weet ze altijd aan het lachen te krijgen. En daarbij weet ze ook nog hoe ze flitsers moet verstellen. :mryellow:

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » zo mei 29 2011 9:37 am

Ik vind de foto's erg mooi,de laatste vind ik een beetje liefjes voor zo'n kittig ogend dametje. :D
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”