Oefenen met de Nikkor 70-300G VR
- Frans Hofstede
- Forumlid
- Contacteer:
Oefenen met de Nikkor 70-300G VR
Heb deze lens al een tijdje in de kast liggen. Besloten om te gaan oefenen op vogels, beesten etc. Eerst maar eens de wat makkelijker soorten. Dit is een portret van "Jakob" onze balkonduif. (100% crop genomen met 300mm) Ben benieuwd naar opmerkingen commentaar verbeteringen etc.

Niet zoveel te zien, totdat je het ziet.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Oefenen met de Nikkor 70-300G VR
Frans de foto is mooi scherp,maar Jacob komt niet los van de achtergrond.
Jac.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
- Tony D
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dat snap ik niet. Mooie scherpe vogel tegen een zeer wazige achtergrond. Hij komt imho heel goed los van de achtergrond.jac49 schreef:..maar Jacob komt niet los van de achtergrond.
Jac.
Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
totaal niet mee eens.jac49 schreef:Frans de foto is mooi scherp,maar Jacob komt niet los van de achtergrond.
Jac.
Maar denk dat je doelt op grijze achtergrond met grijze duif.
Hij is goed gelukt. Alleen een beetje ruis aanwezig. Te donker genomen en software matig meer belichting gegeven?
- Frans Hofstede
- Forumlid
- Contacteer:
Hierbij de oorspronkelijke foto, waarvan ik een crop heb gemaakt. Totaal onbewerkt (ook geen in camera verscherping). Alleen omgezet naar 1000x665 jpg. Foto genomen bij vallend avondlicht, dus gekozen voor ISO 1600 bij diafragma 8 Wel uit de hand genomen met VR aan(vandaar misschien toch wat ruis). De scherpte valt ook mij alleszins mee ondanks de 300mm. Ga wel verder met oefenen met deze lens. Binnenkort maar eens een dagje Blijdorp doen.Daniël schreef:totaal niet mee eens.jac49 schreef:Frans de foto is mooi scherp,maar Jacob komt niet los van de achtergrond.
Jac.
Maar denk dat je doelt op grijze achtergrond met grijze duif.
Hij is goed gelukt. Alleen een beetje ruis aanwezig. Te donker genomen en software matig meer belichting gegeven?

Niet zoveel te zien, totdat je het ziet.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Heb me misschien verkeerd uitgedrukt als beginneling.
Ik bedoelde inderdaad de wazige achtergrond.
Ik bedoelde inderdaad de wazige achtergrond.

Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.