alternatief rawshooter
alternatief rawshooter
ik werk meestal met rawshooter voor mijn raw aan te passen en om te zetten naar Jpg
maar nu is mijn vraag of er een programma bestaat dat op rawshioter lijkt qua, gemakkelijkheid, mogelijkheden enzo maar dat ook met jpg's werkt
aangezien ik niet altijd fotografeer in raw
maar nu is mijn vraag of er een programma bestaat dat op rawshioter lijkt qua, gemakkelijkheid, mogelijkheden enzo maar dat ook met jpg's werkt
aangezien ik niet altijd fotografeer in raw
Hoi Joerig,
Het enige programma dat je datgene bied,wat je zoekt is Adobe Lightroom 1.0. Geeft je dezelfde bewerkingsmogelijkheden bij Tiff en Jpeg's als bij Rawbestanden. Dus ook aanpassen belichting en wijzigen kleurbalans !
By the way, Adobe heeft Pixmantec overgenomen en alle goede eigenschappen van RSE of RSP zitten nu in Lightroom verwerkt. Helaas niet meer gratis zoals RSE. Nou ja.......
Op 199 euro na, mag je het een koopje noemen.
Mvrgr,
Martin
Het enige programma dat je datgene bied,wat je zoekt is Adobe Lightroom 1.0. Geeft je dezelfde bewerkingsmogelijkheden bij Tiff en Jpeg's als bij Rawbestanden. Dus ook aanpassen belichting en wijzigen kleurbalans !
By the way, Adobe heeft Pixmantec overgenomen en alle goede eigenschappen van RSE of RSP zitten nu in Lightroom verwerkt. Helaas niet meer gratis zoals RSE. Nou ja.......

Mvrgr,
Martin
alternatief rawshooter
je kan eens kijken naar Capture One of Darkroom, beiden zijn uitstekende rawconverters.
mvg
mvg
met rawshooter essentials werk ik ook al enige tijd.
maar ik vind de kwaliteit maar niks.
ik heb een tijd geleden nikon capture nx gedownload de trail version.
en dit is een prachtig programma, dus deze ga ik over een tijdje kopen.
de kwalitiet van de foto's die met rawshooter zijn bewerkt vind ik lelijk.
zonder overdrijving.
gr. Dennis
maar ik vind de kwaliteit maar niks.
ik heb een tijd geleden nikon capture nx gedownload de trail version.
en dit is een prachtig programma, dus deze ga ik over een tijdje kopen.
de kwalitiet van de foto's die met rawshooter zijn bewerkt vind ik lelijk.
zonder overdrijving.
gr. Dennis
het is moeilijker om er mee om te gaan.
en vooral als je er niks van kent nee.
maar als je er niks van kent, waarom werk je dan met raw ?
zelf werk ik met nikon capture nx, een prachtprogramma.
die vooral de foto's omzet tot zeer hoogwaardige kwalitiet foto's.
met pixel per pixel scherpte.
gr. Dennis
en vooral als je er niks van kent nee.
maar als je er niks van kent, waarom werk je dan met raw ?
zelf werk ik met nikon capture nx, een prachtprogramma.
die vooral de foto's omzet tot zeer hoogwaardige kwalitiet foto's.
met pixel per pixel scherpte.
gr. Dennis
wel dennis ik werk nog niet in raw, maar men zegt dat dat beter is, daarom dat ik zoek naar een heel goed programma dat ook makkelijk te leren is en dat ook jpg foto's kan bewerken
en die omzetting naar hoogwaardige kwaliteit foto's bereik je wellicht enkel als je weet wat je doet of gaat dat ook via aotomatische functies
en die omzetting naar hoogwaardige kwaliteit foto's bereik je wellicht enkel als je weet wat je doet of gaat dat ook via aotomatische functies
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Joeri,
ik werk met RAW en Jpeg en gebruik de Nederlandse versie van Photoshop Elements 5.0. Kost ca. Euro 75 a 95.
Een prima programma met genoeg functionaliteit om je uit te kunnen leven maar niet teveel zodat het niet te leren valt.
Voor dit programma zijn tal van hulpboeken te koop. Bovendien worden meestal de functies van dit programma en zijn grote broer CS3 gebruikt in artikelen in fototijdschriften.
Sowieso zul je toch tijd moeten investeren in het leren van beeldbewerking.
Ik krijg wel eens het idee dat men (per sé jij hoor) op zoek is naar én een programma dat goedkoop of gratis is dat ook nog binnen 5 minuten te leren moet zijn.
Zo'n programma bestaat niet.
Ik heb geen aandelen in Adobe maar Elements bevalt mij goed.
Succes en groet
Skippy
ik werk met RAW en Jpeg en gebruik de Nederlandse versie van Photoshop Elements 5.0. Kost ca. Euro 75 a 95.
Een prima programma met genoeg functionaliteit om je uit te kunnen leven maar niet teveel zodat het niet te leren valt.
Voor dit programma zijn tal van hulpboeken te koop. Bovendien worden meestal de functies van dit programma en zijn grote broer CS3 gebruikt in artikelen in fototijdschriften.
Sowieso zul je toch tijd moeten investeren in het leren van beeldbewerking.
Ik krijg wel eens het idee dat men (per sé jij hoor) op zoek is naar én een programma dat goedkoop of gratis is dat ook nog binnen 5 minuten te leren moet zijn.
Zo'n programma bestaat niet.
Ik heb geen aandelen in Adobe maar Elements bevalt mij goed.
Succes en groet
Skippy
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Nikon View gebruik ik nu bijna een jaar tot volle tevredenheid. Preview van NEF-bestanden gaat snel en het op groter formaat bekijken ook. Let erop dat N-View de bewerkingen van Capture NX niet herkent. Gebruik View dus niet om bewerkte foto's naar Jpg om te zetten. Dat geeft teleurstellende resultaten. Ervaring spreekt
Groeten,
Marnix

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Dag Joerig.joerig1970 schreef:en is die capture nx makkelijk om mee te werken als je niks van fotobewerking kent
Als je lid bent van een bibliotheek, kan je kijken of zij het boek RAW van Johan W. Elzenga in de collectie hebben. De subtitel luidt: "Haal alles uit het RAW-formaar van je digitale camera. Aan bod komen onder andere Photoshop, Photoshop Elements, Lightroom, Aperture, CaptureOne enz en zo verder.
Ik wens je veel geduld en wijsheid toe.
Groeten
TH
Erger u niet, verwonder u slechts.