GGS screen/lcd protector.

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

GGS screen/lcd protector.

Bericht door John Hoenen » za jun 04 2011 7:28 pm

Wie heeft er ervaring met de GGS screenprotectors en hoe worden ze precies gemonteerd ?, naar wat ik begrepen heb worden ze geplakt.
Dat kan toch nooit helemaal vlekkeloos en zonder luchtbelletjes zijn. :?

Ik ben n.l. van plan om mijn D3 te voorzien van een protector, zo eentje wat standaard op de D300s zit vind ik persoonlijk te grof en te opvallend.

Ik hoor graag van jullie.

Gr. John.

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Re: GGS screen/lcd protector.

Bericht door JeroenS » za jun 04 2011 7:37 pm

Toevallig gisteren net op de D7000 alswel op de D3100 een GGS plaatje geplakt. Voor de D7000 is er een plak en klik. Het is de plak geworden.
Enkel aan de randjes - zit een dun randje met 3M strip. Zelf schrok ik even toen ik 3M zag, maar er zit niet op het hele glas een plaklaag.
Ziet er keurig uit vind ik.
Groet, Jeroen

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » za jun 04 2011 8:40 pm

Beste John,

Waarom zou je een extra laag op de monitor willen plakken?
Het scherm is voorzien van gehard glas, anders dan andere Nikon kamera's.
Daarom levert Nikon bij de D3's niet standaard een extra "glaasje".

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » za jun 04 2011 8:58 pm

Gijs,

Dat wist ik niet, ik vond het al vreemd, op de D300s en de D90 zat er wel een op.
Het geeft me wel een onzeker gevoel, zo zonder extra glaasje.....

Top, bedankt voor de info. :wink:

Groet John.

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Sharkey » za jun 04 2011 11:22 pm

Had op de D7000 een GGS III en nu ook weer op de D700.
De GGS III zijn klik plaatjes, zelfde principe als de plastic Nikon plaatjes. Klikken in de uitsparing boven en onder je LCD scherm.
Met het verschil dat de GGS III héél erg hard zijn, minder statisch, meer "contrast volle" weergave, en bij vlekken heel makkelijk schoon te maken met je t-shirt, blouse of een lenzen lappie. Ik als linker oog georienteerd heb regelmatig last van een dikke vette wang/neus op het scherm :wink2: , dus makkelijk schoonmaken is een eerste vereiste!!

Ben er heel erg over te spreken, tevens zit er ook een plaatje bij voor het top LCD schermpje, wel plakken, maar de plak zit alleen aan de randen (tip: mocht je hem ooit los willen hebben, even de föhn er over) Voor de D7000 (was wel GGS III voor de D90, inmiddels is er ook een GGS III specifiek voor de D7000 geloof ik) zat ook nog een afdekglaasje voor je oogglas, maar die heb ik niet gebruikt.

Oh, and last but not least, het valt ook niet op vanwege dat de GGS een zwart rand heeft, en een mooie bezel hebben. Ziet er dus gelikt uit ook nog!

Op Marktplaats zit regelmatig iemand die GGS plaatjes aanbied (Houten) Even een mailtje naar hem of hij nog GGS III heeft liggen voor jouw type camera en voor zo'n 18-20 euro heb je ze een/twee dag later in huis.
Ik zou niet meer zonder willen!
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jun 04 2011 11:44 pm

Het eerste dat ik na de aanschaf van mijn D200 en D300s kocht... was het bijbehorende GSS product. De plakversies. Ik zou niet een een klikversie willen. De plakversies werken fantastisch. Ze geven in ieder geval geen of weinig hinder, en geven een veilig gevoel. Dat is me die paar Euro's wel waard!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » zo jun 05 2011 12:11 am

Heb versie 3 voor beide displays d90 en geen seconde spijt, ok het word eventueel snel vettig van je huid, maar dat veeg je ook zo siimpel weer af!

Peter
Bijna leeg hier....

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » zo jun 05 2011 9:20 am

En wat is het verschil met dezelfde soort glaasjes van Giotto? Ik had eerst een Giotto glaasje, dat inmiddels verwijderd is omdat het een barst heeft opgelopen. Nu heb ik een GGS glaasje besteld (goedkoper) en ik ben benieuwd hoe dat zal bevallen.

Groeten,

Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

JanR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door JanR » zo jun 05 2011 10:51 am

Sharkey,

De GSS III voor de D7000 is nu 1 geheel, dus voor oculair en LCD.
Werkt verder prima. Ziet er mooi uit.

Windmill
Forumlid
Forumlid

Bericht door Windmill » vr jul 15 2011 3:00 pm

Ik heb er net 2 aangeschaft van het type glazen GGS LCD beschermer 3 inch universeel voor de Nikon D90, er zaten 2 glaasjes in de verpakking. + voor de monitor en 1 voor het LCD schermpje bovenop. Het lijkt wel origineel Nikon !!!! Ze zijn nog stevig ook, 7 laagjes glas, alhoewel de 1e met de post was gebroken heb ik die geprobeerd te breken en dat is echt moeilijk. Ik denk wel dat als je er tegen aan stoot met een hard voorwerp dat het glaasje breekt......maar dat is beter dan de camera zelf. Je kan de glaasjes weer weghalen met een draadje als ie stuk is.

ik zou zeggen: DOEN 8)

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » vr jul 15 2011 7:16 pm

Op de D300 net als Patrick er ook één meteen op gezet. Bij de D3s erg overbodig. Is gehard glas en prima krasbestendig.
Meeste oudgediende hier weten waar ik zoal uithang met de camera en ben ook niet heel erg voorzichtig.
Ding is gemaakt om tegen een stootje te kunnen......nog geen enkel krasje na 10.000 foto's.
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”