Had op de D7000 een GGS III en nu ook weer op de D700.
De GGS III zijn klik plaatjes, zelfde principe als de plastic Nikon plaatjes. Klikken in de uitsparing boven en onder je LCD scherm.
Met het verschil dat de GGS III héél erg hard zijn, minder statisch, meer "contrast volle" weergave, en bij vlekken heel makkelijk schoon te maken met je t-shirt, blouse of een lenzen lappie. Ik als linker oog georienteerd heb regelmatig last van een dikke vette wang/neus op het scherm

, dus makkelijk schoonmaken is een eerste vereiste!!
Ben er heel erg over te spreken, tevens zit er ook een plaatje bij voor het top LCD schermpje, wel plakken, maar de plak zit alleen aan de randen (tip: mocht je hem ooit los willen hebben, even de föhn er over) Voor de D7000 (was wel GGS III voor de D90, inmiddels is er ook een GGS III specifiek voor de D7000 geloof ik) zat ook nog een afdekglaasje voor je oogglas, maar die heb ik niet gebruikt.
Oh, and last but not least, het valt ook niet op vanwege dat de GGS een zwart rand heeft, en een mooie bezel hebben. Ziet er dus gelikt uit ook nog!
Op Marktplaats zit regelmatig iemand die GGS plaatjes aanbied (Houten) Even een mailtje naar hem of hij nog GGS III heeft liggen voor jouw type camera en voor zo'n 18-20 euro heb je ze een/twee dag later in huis.
Ik zou niet meer zonder willen!