Hallo Nikon fans,
Ik ben nieuw op dit forum, maar ik 'knip' al langer foto's met Nikon. Eerst met een D5000 nu met een D5100.
Op enkele 'sites' kom ik (niet orginele) accu's tegen, van het type EN-EL14 en dan staat er bij: "niet voor D3100 of D5100".
Maar weet iemand waarom? Ze hebben tenslotte hetzelfde 'type nummer' en zien er erg 'look-a-like' uit.
De genoemde accu's zijn dan voor de P7000. Heeft iemand zo'n 'P7000' accu in de D3100/5100 geprobeerd? (en werkt dat?)
Zo te zien leveren ze de juiste spanning, nl. 7.4 volt, alleen bij de capaciteit lees ik soms 900mAh, of zelfs, 1400mAh. De orginele zit hier netjes 'tussenin'.
Ik kan we dan voorstellen dat de 900mAh variant wat 'minder lang' meegaat, maar het moet toch gewoon werken? Spanning is spanning en capaciteit zit er niet ver vanaf. Of heeft Nikon 'iets gemeens' is de accu 'ingebouwd', waar de P7000 niet naar 'kijkt' en de D3100/5100 wel?
(Mag ik een linkje naar zo'n shop maken? bijv: http://www.accu-shop.nl/nikon-en-el14.h ... 3godLGqOew" onclick="window.open(this.href);return false;)
Misschien dat iemand hier iets meer over kan zeggen.
Alvast dank en een groet,
Rob
Extra Accu voor D5100 (resp. 3100)
Re: Extra Accu voor D5100 (resp. 3100)
Hoi Rob om te beginnen welkom op dit mooie forum, zie dat dit je eerste bericht is
En over die accu ik heb ook de D3100 en heb het beslist niet genomen ze zetten het er niet voor NIKS bij als het zou werken dan verkochten ze echt wel voor dit type.
Je kunt over dit onderwerp ook op deze site verschillende berichten vinden en in een meerderheid van die berichten wordt gesteld neem orgineel.
Ik heb ook gewoon de orginele gekocht kost wat maar heb je ook wat 55,00 euro

En over die accu ik heb ook de D3100 en heb het beslist niet genomen ze zetten het er niet voor NIKS bij als het zou werken dan verkochten ze echt wel voor dit type.
Je kunt over dit onderwerp ook op deze site verschillende berichten vinden en in een meerderheid van die berichten wordt gesteld neem orgineel.
Ik heb ook gewoon de orginele gekocht kost wat maar heb je ook wat 55,00 euro

Hoi Rob,
Ik heb de test gedaan met een D5100 en een vervangende accu. De vervangende accu past net niet diep genoeg in het accu behuizing. Hij maakt dus geen contact. Het lijkt er op dat Nikon een extra nokje ingebouwd heeft, waardoor deze vervangers net niet passen. Deze wijsheid heeft me wel 4 euro voor de aanschaf van een accu gekost. Ik ben nog aan het bekijken of ik de accu misschien toch nog passend kan maken.
Harry
Ik heb de test gedaan met een D5100 en een vervangende accu. De vervangende accu past net niet diep genoeg in het accu behuizing. Hij maakt dus geen contact. Het lijkt er op dat Nikon een extra nokje ingebouwd heeft, waardoor deze vervangers net niet passen. Deze wijsheid heeft me wel 4 euro voor de aanschaf van een accu gekost. Ik ben nog aan het bekijken of ik de accu misschien toch nog passend kan maken.
Harry
Ik heb de vraag gesteld aan een bedrijf die die accu's verkoopt het antwoord was in de trend van dat de accu's niet de juiste code in zich hebben en als ze er straks een keer zijn geeft de accu niet in je scherm aan hoe vol die nog is.
Mijn advies niet aan beginnen koop voor 55 euro een originele accu heb ik ook gedaan kost wat heb je ook wat er gaat niks boven Lego wel.
Mijn advies niet aan beginnen koop voor 55 euro een originele accu heb ik ook gedaan kost wat heb je ook wat er gaat niks boven Lego wel.

Met een beetje wrikken maakt de vervangende accu even contact. Het toestel komt dan met de melding dat dit niet het juiste type accu is. Het lijkt inderdaad op een foute code in de accu.
Groeten, Harry
Groeten, Harry
En is deze accu dan misschien iets?
http://www.replacedirect.nl/apparaat/37 ... -accu.html
Ik ken hem niet, noch heb ik (al) een 5100, maar was alvast wat aan het zoeken...
http://www.replacedirect.nl/apparaat/37 ... -accu.html
Ik ken hem niet, noch heb ik (al) een 5100, maar was alvast wat aan het zoeken...