D80
D80
Hallo, ik ben een beginnende hobby fotograaf,
ik kan van een vriend een nikon D80 kopen met een sigma 18-200 mm objectief,
ik kan dit setje inc. statief, tas, uv en polar filter overnemen voor 600,-
ik heb geen idee van die prijzen en kom op marktplaats ook niet verder.
zouden jullie mij een advies kunnen geven?
Met vriendelijke Groet
Fedde Bakker
ik kan van een vriend een nikon D80 kopen met een sigma 18-200 mm objectief,
ik kan dit setje inc. statief, tas, uv en polar filter overnemen voor 600,-
ik heb geen idee van die prijzen en kom op marktplaats ook niet verder.
zouden jullie mij een advies kunnen geven?
Met vriendelijke Groet
Fedde Bakker
- OAK
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D80
EUR600 is wel heel erg veel voor een camera waar al 2 opvolgers voor zijn. ookal is het een complete set... Ik zou als je net begint eens kijken naar een setje met een Nikon D3100. Nieuwe techniek/ sensor (deze heeft een sensor met meer resolutie en een grotere dynamiek dan de D80), filmen (vind ik persoonlijk minder belangrijk) en stof verwijdering. Kijk eens op de Nikon site voor meer info. De Mediamarkt heeft nu speciale acties voor foto apparatuur. Ik weet niet of deze er tussen zit, maar een setje met een D3100 en een 18-55 kitlens en een 55-200 kitlens is mooi om te beginnen. Daarnaast heb je garantie op de spullen.
Learn the rules like a pro, so you can break them like an artist.
(Pablo Picasso)
(Pablo Picasso)
- MauritsD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
D80 is nog steeds een prima camera om mee te beginnen.
Heeft ook scherpstelmotor, alle lensen werken er op. Geen lastige camera om mooie foto s mee te maken..
De D90 (opvolger) is de betere keus, maar wel weer duurder.
Ik heb vorige maand mijn D80 met 18-135mm verkocht voor 400 euro en dat vond ik een hele goede prijs (hoger als de meeste anderen op marktplaats als vraagprijs hadden)
Ik kan de sigma niet beoordelen, maar meer als 400 zou ik er niet voor geven (tenzij die sigma een zeer goede lens is?)
Heeft ook scherpstelmotor, alle lensen werken er op. Geen lastige camera om mooie foto s mee te maken..
De D90 (opvolger) is de betere keus, maar wel weer duurder.
Ik heb vorige maand mijn D80 met 18-135mm verkocht voor 400 euro en dat vond ik een hele goede prijs (hoger als de meeste anderen op marktplaats als vraagprijs hadden)
Ik kan de sigma niet beoordelen, maar meer als 400 zou ik er niet voor geven (tenzij die sigma een zeer goede lens is?)
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
-
- Forumlid
Nikon D80?
Sigma 18-200?
Alleen deze twee schat ik niet meer dan 300 euro. Nou vooruit misschien 350
Het statief kan ik niet beoordelen, Wat voor merk is het welke kop zit erop?
En de tas en de filters, die zijn gewoon niet veel meer waard.
Voor 600 kun je nieuw behoorlijk uit de voeten.
Zoals al gezegd, nieuwe techniek, garantie, gewoon wat meer mogelijkheden naar de toekomst.
Nikon D3100 met 18-55 VR komt op 469.
Hou je nog 130 over voor een tas, geheugenkaart en een Pola filter.
Statief kan altijd nog
Heb je mijns inziens meer aan.
Sigma 18-200?
Alleen deze twee schat ik niet meer dan 300 euro. Nou vooruit misschien 350
Het statief kan ik niet beoordelen, Wat voor merk is het welke kop zit erop?
En de tas en de filters, die zijn gewoon niet veel meer waard.
Voor 600 kun je nieuw behoorlijk uit de voeten.
Zoals al gezegd, nieuwe techniek, garantie, gewoon wat meer mogelijkheden naar de toekomst.
Nikon D3100 met 18-55 VR komt op 469.
Hou je nog 130 over voor een tas, geheugenkaart en een Pola filter.
Statief kan altijd nog
Heb je mijns inziens meer aan.
- MauritsD
- Clublid
Nu op marktplaats bijvoorbeeld D80 body al vanaf 195 euro.
Als je 600 euro over hebt zou ik eerder naar een tweedehands D90 kijken
Als je 600 euro over hebt zou ik eerder naar een tweedehands D90 kijken
-
- Forumlid
Ik zeg ook niet dat de D80 een slechte camera is, maar voor die prijs en een objectief wat een behoorlijke zoomfactor heeft en dus waarschijnlijk veel vertekening.
Kun je wellicht wat beter met het oog op de toekomst. En dat voor ongeveer hetzelfde geld
Kun je wellicht wat beter met het oog op de toekomst. En dat voor ongeveer hetzelfde geld
wat fijn dat er zo snel en zo veel gereageerd wordt, dat is wel anders op andere fora. Leuk een actieve groep mensen die elkaar willen helpen.
ik maak op uit de reacties dat het veel is voor de body, maar de lens nieuw is nog 300,- euro. Mijn zus heeft 2 objectieven en raad mij aan om de 18-200 lens aan te schaffen, dat scheelt een hoop gewissel op de actieve vakanties. voor 150,- meer (750) heb ik dus een hele mooie set om goed mee uit de voeten te kunnen en ben ik up to date?
ik maak op uit de reacties dat het veel is voor de body, maar de lens nieuw is nog 300,- euro. Mijn zus heeft 2 objectieven en raad mij aan om de 18-200 lens aan te schaffen, dat scheelt een hoop gewissel op de actieve vakanties. voor 150,- meer (750) heb ik dus een hele mooie set om goed mee uit de voeten te kunnen en ben ik up to date?
-
- Forumlid
Nou nieuw 300 euro, dan moet je tweedehands rekenen op minimaal 25% minder.
Dat zou dus neerkomen op 225 maximaal, tel daar het feit nog bij op dat het geen bijzondere sigma is en hij kukelt zomaar onder de 200.
Dan was mijn inschatiing van 350 voor camera met lens misschien wat laag, maar veel meer mag het niet zijn.
Voor een paar tientjes meer heb je gewoon een uitrusting met gatantie en de nieuwste techniken en megelijkheden.
Zeker als je ooit besluit met de wat hogere ISO's te gaan werken is een D3100 een betere keus
Dat zou dus neerkomen op 225 maximaal, tel daar het feit nog bij op dat het geen bijzondere sigma is en hij kukelt zomaar onder de 200.
Dan was mijn inschatiing van 350 voor camera met lens misschien wat laag, maar veel meer mag het niet zijn.
Voor een paar tientjes meer heb je gewoon een uitrusting met gatantie en de nieuwste techniken en megelijkheden.
Zeker als je ooit besluit met de wat hogere ISO's te gaan werken is een D3100 een betere keus
Heb hem net, na het lezen van de reacties, en een kleine zoektocht binnen 2e hands spulletjes een tegenbod gedaan. Ben nu voor 300 euro de trotse bezitter van mijn eerste digitale spiegelreflex, heb de camera al twee weken in huis, en het is een leuke hobby!! Ik hoop in de toekomst nog een hoop van iedereen te kunnen leren op dit forum, tot zover BEDANKT!
-
- Forumlid
Zijn we niet allemaal begonnen in de kroeg :mrgreen:
Maar zwolle is een mooie stad, ik heb er 10 jaar gewoond, daar kun je mooie dingen fotograferen.
Veel plezier met je aanwinst
Maar zwolle is een mooie stad, ik heb er 10 jaar gewoond, daar kun je mooie dingen fotograferen.
Veel plezier met je aanwinst
- MauritsD
- Clublid
+1JanR schreef:Nou nieuw 300 euro, dan moet je tweedehands rekenen op minimaal 25% minder.
-
- Forumlid
Hmm dat is toch wel een zin om je voor te schamen. Gatantie, techniken, megelijkheden. Ik hou het op de nieuwe spelling dd 2015 :mrgreen:JanR schreef: Voor een paar tientjes meer heb je gewoon een uitrusting met gatantie en de nieuwste techniken en megelijkheden.
JanR schreef:Hmm dat is toch wel een zin om je voor te schamen. Gatantie, techniken, megelijkheden. Ik hou het op de nieuwe spelling dd 2015 :mrgreen:JanR schreef: Voor een paar tientjes meer heb je gewoon een uitrusting met gatantie en de nieuwste techniken en megelijkheden.
ik wou er niks van zeggen, ben nieuw hier, niet dat ik foutloos ben, maar fijn dat je het ziet......