D80
D80
Hallo, ik ben een beginnende hobby fotograaf,
ik kan van een vriend een nikon D80 kopen met een sigma 18-200 mm objectief,
ik kan dit setje inc. statief, tas, uv en polar filter overnemen voor 600,-
ik heb geen idee van die prijzen en kom op marktplaats ook niet verder.
zouden jullie mij een advies kunnen geven?
Met vriendelijke Groet
Fedde Bakker
ik kan van een vriend een nikon D80 kopen met een sigma 18-200 mm objectief,
ik kan dit setje inc. statief, tas, uv en polar filter overnemen voor 600,-
ik heb geen idee van die prijzen en kom op marktplaats ook niet verder.
zouden jullie mij een advies kunnen geven?
Met vriendelijke Groet
Fedde Bakker
- OAK
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D80
EUR600 is wel heel erg veel voor een camera waar al 2 opvolgers voor zijn. ookal is het een complete set... Ik zou als je net begint eens kijken naar een setje met een Nikon D3100. Nieuwe techniek/ sensor (deze heeft een sensor met meer resolutie en een grotere dynamiek dan de D80), filmen (vind ik persoonlijk minder belangrijk) en stof verwijdering. Kijk eens op de Nikon site voor meer info. De Mediamarkt heeft nu speciale acties voor foto apparatuur. Ik weet niet of deze er tussen zit, maar een setje met een D3100 en een 18-55 kitlens en een 55-200 kitlens is mooi om te beginnen. Daarnaast heb je garantie op de spullen.
Learn the rules like a pro, so you can break them like an artist.
(Pablo Picasso)
(Pablo Picasso)
- MauritsD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
D80 is nog steeds een prima camera om mee te beginnen.
Heeft ook scherpstelmotor, alle lensen werken er op. Geen lastige camera om mooie foto s mee te maken..
De D90 (opvolger) is de betere keus, maar wel weer duurder.
Ik heb vorige maand mijn D80 met 18-135mm verkocht voor 400 euro en dat vond ik een hele goede prijs (hoger als de meeste anderen op marktplaats als vraagprijs hadden)