Het afgelopen jaar is er veel gebeurd in mijn "fotografiecarriere". Sinds een half jaar werk ik voor een poppodium als vrijwillig fotograaf. Daarnaast doe ik regelmatig dancefeestjes. Ook een aantal betaalde opdrachtjes gedaan ( bruiloftsfeestje, productfotografie ) Wordt zo af en toe gevraagd of ik profielshoots wil doen. Krijg gelukkig ook regelmatig complimentjes. Gaat voor mijn gevoel allemaal best goed. Maar kan altijd beter, natuurlijk.
Nu ben ik inmiddels bezig met het opzetten van een studiootje, samen met een vriendin. Zij heeft onlangs in ruil voor een opdracht voor een reclamebureau ipv geld een "brainstormsessie" gehouden hoe zij zich het beste op de markt kan zetten. Dit heeft haar enorme berg motivatie opgeleverd hoe nu verder te gaan.
Omdat ik eigenlijk voornamelijk concerten fotografeer sta ik voor mijn gevoel wat stil. Tuurlijk, nog steeds erg leuk om te doen, maar ik wil verder groeien. Ik weet dat ik het kan. De studio zal een mooie stap zijn, maar daarmee ben ik er natuurlijk niet. Ik wil een bepaalde kant, zodat ik zeg maar fotos maak die een herkenbare stijl krijgen. Weet niet of ik het goed verwoord. Ik weet dus niet precies welke kant ik op wil.
Nu ga ik op korte termijn met diezelfde vriendin op dezelfde manier brainstormen zoals zij heeft gedaan met dat reclamebureau. Dat lijkt me al een tof iets.
Maar misschien hebben mensen hier nog tips? Zoja, hoor het graag!!
Dank alvast!
Welke kant op met mn fotografie?
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Welke kant op met mn fotografie?
He, dit klinkt bekend, dit was je toch begin maart ook al van plan, en je hebt toen volgens mij een vergelijkbare vraag gesteld. Of verwar ik je nu met iemand anders.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Doe je fotografie erbij of is het een primaire vorm van levensonderhoud ?
- JJG
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
@ Flippie Dat was meer een vraag over welke apparatuur ik het beste kon kopen. Maar soort van vergelijkbaar ja.
@Yellowfish Het is nu meer voor erbij. Heb gewoon een fulltime baan. Dus ik hoef er niet van te leven, maar het zou me tof lijken om ermee te kunnen verdienen. Ik weet dat het fotografiewereldje behoorlijk verzadidgd is, maar als ik zodanig verdien dat ik daardoor geen nachtdiensten meer hoef te draaien, lijkt me dat al super!
@Yellowfish Het is nu meer voor erbij. Heb gewoon een fulltime baan. Dus ik hoef er niet van te leven, maar het zou me tof lijken om ermee te kunnen verdienen. Ik weet dat het fotografiewereldje behoorlijk verzadidgd is, maar als ik zodanig verdien dat ik daardoor geen nachtdiensten meer hoef te draaien, lijkt me dat al super!
Ben gek op nachtdienstenJJG schreef:@ Flippie Dat was meer een vraag over welke apparatuur ik het beste kon kopen. Maar soort van vergelijkbaar ja.