Zilvermeeuwen in de vlucht

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Hkarman

Zilvermeeuwen in de vlucht

Bericht door Hkarman » za jun 11 2011 5:02 pm

Hallo Nikon clubleden,
Tijdens mijn vaarvakantie in Friesland kreeg ik de kans om Zilvermeeuwen van dichtbij te fotograferen gedurende een tochtje naar Terschelling. Ik heb de foto's gemaakt met een Nikon D90 en een Sigma 150-500 mm. De foto's zijn uit de hand gemaakt om dat het gebruik van een statief eenvoudigweg niet mogelijk was. Ik heb de OS op stand 1 gezet en een diafragma van 8.0 gebruikt.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening voor deze beginneling.

Dank daarvoor alvast,

Henk Karman

Afbeelding1:
Afbeelding

Afbeelding 2:
Afbeelding

Afbeelding 3:
Afbeelding

Afbeelding 4:
Afbeelding

Afbeelding 5:
Afbeelding

Afbeelding 6:
Afbeelding

Mocht je de rest van de serie willen zien:

http://gallery.me.com/henkkarman/100245" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Hkarman op zo jun 12 2011 6:08 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Zilvermeeuwen in de vlucht

Bericht door JacTrum » za jun 11 2011 5:38 pm

Da's hartstikke mooi Henk. Meeuwen hebben de plezierige gewoonte met schepen mee te vliegen en wanneer je op zo'n schip zit en een camera bij je hebt kun je de fraaiste plaatjes maken. Dat heb je dus ook gedaan. Ik mis hier en daar wat scherpte en zie ook hier en daar wat uitgebleekte beelden. Dat is jammer, maar je kunt daar achteraf nog wel wat aan verbeteren.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Hkarman

Bericht door Hkarman » za jun 11 2011 8:23 pm

Weet je, daar heb je gelijk in. Het vervelende is echter dat ik dat dus in de RAW versies niet heb, in die zin dat ik na bewerking mooie plaatjes heb, maar telkens bij het converteren naar JPG en vooral bij het plaatsen op MobileMe gaat er veel kwaliteit verloren. Best erg frustrerend... Heeft iemand tips om dat beter te doen?

krizz
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door krizz » zo jun 12 2011 9:21 am

Hallo,
op MobileMe gaat er veel kwaliteit verloren. Best erg frustrerend... Heeft iemand tips om dat beter te doen?
Je kan overwegen om je foto's te plaatsen op Flickr.com. Doe ik zelf ook en geen kwaliteit verlies.
En sla je de JPG files wel op de hoogst mogelijke niveau op.

Gr Krizz

Mas
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mas » zo jun 12 2011 9:44 am

Je hoeft jezelf geen 'beginneling ' te noemen hoor, daar zijn de foto's te mooi voor .. de 1e vind ik de mooiste !
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

Goodje

Bericht door Goodje » zo jun 12 2011 11:42 am

Mooie serie en nummer vijf is mijn favoriet ( is makkelijker als je er nummer tussen zet) die link die er onder staat voor de rest van de foto's werkt niet of de rest moet één foto zijn :?:
Bij deze kan je alles zien van jou http://gallery.me.com/henkkarman" onclick="window.open(this.href);return false;

Hkarman

Bericht door Hkarman » zo jun 12 2011 6:12 pm

Opnieuw dank voor jullie reactie, hieronder mijn antwoorden op gestelde vragen:

@ Goodje, Dank voor je bericht. Ik heb de post aangepast. De foto's zijn genummerd en de link werkt nu wel naar het juiste album.

@ Krizz, dank voor de tip, ik zal eens een Flickr account aanmaken. Voor JPG gebruik ik idd wel de hoogst mogelijk kwaliteit

Henk

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo jun 12 2011 7:05 pm

Zitten mooie platen tussen Henk maar zoals Jac al aangaf, de scherpte ontbreekt bij de foto's. Probeer eens de al eerder geopperde Flickr of PhotoBucket. Dan is dat probleem in ieder geval opgelost.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Frans Hofstede
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Frans Hofstede » zo jun 12 2011 8:12 pm

Fraaie serie Henk, waarbij 3 en 5 er voor mij uitspringen voor wat de compositie betreft. De scherpte heeft misschien ook te maken met de lens? Verder beslist geen beginners foto's
Niet zoveel te zien, totdat je het ziet.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”