BlackRapid RS-5, RS-7, RS-sport.

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

BlackRapid RS-5, RS-7, RS-sport.

Bericht door John Hoenen » za jun 11 2011 9:38 pm

Ik zit in Dubio,

Wie kan me advies geven welke Blackrapid ik het beste zou kiezen voor gebruik met een D3 met telezoom.
De RS-7, RS-5, of RS-sport.

Gr. John.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: BlackRapid RS-5, RS-7, RS-sport.

Bericht door remoss » za jun 11 2011 9:48 pm

Ik heb in ieder geval ervaring met de RS sport icm met een D3s en 70-200 VR II en dat werkt uitstekend.
De sport heeft een wat gebogen schouderband met een hulpriempje waardoor dit erg comfortabel zit en niet zo heel makkelijk wegdraait.

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » za jun 11 2011 9:55 pm

Rene,

Dan praten we over dezelfde combinatie (afgezien van de ''S'') :D
Je draagt hem aan de statiefgondel denk ik......
Ik moet over het akelige gevoel heen dat er ongeveer 3 kg hangt te te bungelen aan een inwendig draadbusje in het camerahuis of statiefgondel.

Groet John.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za jun 11 2011 10:01 pm

Nee ik schroef het oog rechtstreeks in het objectief, dus zonder gondel. Hangt perfect.

Het idee dat het aan een stukje schroefdraad hangt kan inderdaad wennen zijn. Maar toch echt erg stevig hoor, denk er niet meer over na eigenlijk :)

Jasper
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jasper » za jun 11 2011 11:41 pm

Ik hang mijn D7000+ grip+70-300 (en soms +SB700) zonder zweet op mijn hoofd graag aan de RS Sport.

Dat extra riempje van de Sport is erg handig voor als je hem b.v. op je rug wil fixeren.

gr.
Jasper
Groeten, Jasper.
Flickr

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » ma jun 13 2011 4:34 pm

Bedankt voor de info,

Zojuist toch maar de RS sport besteld.

Gr. John.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma jun 13 2011 5:07 pm

Ik zou nog maar eens heel goed kijken naar het batterijcompartiment van de D3, D3s etc
Dat bestaat uit 2 delen. Het onderste deel van dat compartiment zit met een paar minuscule boutjes vast aan de rest. Die boutjes van minder dan 1 mm moeten je camera gaan dragen als je hem ophangt aan de bodem.
Dat onderste deel is gemaakt om op druk te belasten, niet op trek.
Ik zou het nooit doen.
Laatst gewijzigd door Marten op zo jan 22 2012 9:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » ma jun 13 2011 5:21 pm

Helemaal met je eens Marten,

Ik had dat ook al gezien, het is idd niet op trek maar op druk belasting gemaakt, er hangt dan toch even een kilootje of 3 er aan.

Ik ga hem bevestigen aan de schroefdraad aansluiting van de statiefgondel of aan de lens ( 70-200 VRII ).

Groet John.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma jun 13 2011 5:29 pm

Dat lijkt mij inderdaad beter.

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » ma jun 13 2011 7:20 pm

Als je de kamera op een statief heb staan en daar ook nog eens mee wandelt en er dan ook nog eens de 24-70 2.8 aan hebt hangen.
dan hebben de schroeven schat ik ook een behoorlijk trekbelasting door dat het gewicht van een kilo ook aardig voor over wil hangen.
Het is dus als het goed is zeker niet gemaakt voor alleen drukbelasting.
Ook ligt de plaat waar de schroef in gaat aan de binnenkant dus die moet je dan ook dwars door de behuizing heen trekken.
lijkt mij dat het er voor gemaakt is
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank Roelofs » ma jun 13 2011 7:45 pm

En deze riemen komen uit Amerika hè. Zal dus wel goed uitgetest zijn. Kan me niet voorstellen dat BlackRapid de kosten van rechtzaken wil hebben voor gesneuvelde camera's..... :lol:
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma jun 13 2011 8:11 pm

Tom van Hell schreef:....Ook ligt de plaat waar de schroef in gaat aan de binnenkant dus die moet je dan ook dwars door de behuizing heen trekken.
Nee Tom, kijk maar eens goed naar de constructie bij de D3. De grote schroef gaat het heus wel houden, maar het onderste gedeelte van de batterijhouder, waar die schroef in gaat, zit met ca 5 piepkleine boutjes vast aan de rest.
Dat is het zwakke punt.
Let wel ik heb het over de D3 serie.
Frank R schreef:En deze riemen komen uit Amerika hè. Zal dus wel goed uitgetest zijn. Kan me niet voorstellen dat BlackRapid de kosten van rechtzaken wil hebben voor gesneuvelde camera's.....
Het komt uit Amerika, dus het zal wel goed zijn? hmmm..
BR geeft uitsluitend garantie op het eigen product en niet op de bevestiging op al die camera's waarvoor het gebruikt kan gaan worden.
Van hun site:
Is there a Warranty?
We guarantee the quality of our R-Straps. If you find your strap is defective within a year of purchase, we will gladly exchange it!

Meer dan deze garantie geven ze niet.

Maarrr....Iedereen moet maar zelf bepalen hoe hij zijn (of haar) camera draagt....

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank Roelofs » ma jun 13 2011 9:10 pm

Marten schreef:
Tom van Hell schreef:....Ook ligt de plaat waar de schroef in gaat aan de binnenkant dus die moet je dan ook dwars door de behuizing heen trekken.
Nee Tom, kijk maar eens goed naar de constructie bij de D3. De grote schroef gaat het heus wel houden, maar het onderste gedeelte van de batterijhouder, waar die schroef in gaat, zit met ca 5 piepkleine boutjes vast aan de rest.
Dat is het zwakke punt.
Let wel ik heb het over de D3 serie.
Frank R schreef:En deze riemen komen uit Amerika hè. Zal dus wel goed uitgetest zijn. Kan me niet voorstellen dat BlackRapid de kosten van rechtzaken wil hebben voor gesneuvelde camera's.....
Het komt uit Amerika, dus het zal wel goed zijn? hmmm..
BR geeft uitsluitend garantie op het eigen product en niet op de bevestiging op al die camera's waarvoor het gebruikt kan gaan worden.
Van hun site:
Is there a Warranty?
We guarantee the quality of our R-Straps. If you find your strap is defective within a year of purchase, we will gladly exchange it!

Meer dan deze garantie geven ze niet.

Maarrr....Iedereen moet maar zelf bepalen hoe hij zijn (of haar) camera draagt....
Nee denk zeker niet dat alles dat uit Amerika komt goed is. Maar denk wel dat BlackRapid het grondig getest heeft. Ze zullen snel uitverkocht zijn als er de nodige statief aansluitingen uit camera's getrokken zijn.
Ik zou bij een zwaardere combinatie keizen voor de aansluiting op de statiefgondel van het objectief die extra stevig is. Bij andere combinatie durf ik het gerust aan.

(Overigens heb ik, helaas, een MB-D200 moeten slopen omdat die te vast zat. Daar is toch heel veel kracht voor nodig, schroefjes zitten heel vast, kunstof heb ik als ware kapot moeten scheuren met een stevige tang. Heb hierdoor wel vertrouwen gekregen in de degelijkheid van het materiaal dat Nikon gebruikt. Hoewel bij deze grip de overbrenging om de grip te monteren een beetje vreemde was.)
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma jun 13 2011 9:28 pm

Ik zou zeggen, leg de vraag of je Nikon bodies inclusief objectief, ondersteboven aan hun statief bevestiging kan dragen eens voor aan Nikon Nederland.
Ik denk dat ik het antwoord wel weet.

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » ma jun 13 2011 9:57 pm

naar mijn bescheiden mening. Ik ben er niet zo bang voor. Voor de schroeven die het dichtst tegen de achterwand aan liggen is de belasting veel hoger als die met een lens als de 24-70 2.8 op een statief staat dan dat die op zijn kop hangt Verder maak je van af een statief ook wel verticale foto's soms met nog wel een flitser er bij op. Ik denk dat het allemaal sterk zat is
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”