D7000 aan en uit knop
D7000 aan en uit knop
Hi heb sinds vandaag dat als ik de camera een D7000 aan zet en dan even later weer uit zet dat dan niet gelijk de gegevens in het schermpje bovenop de camera weg zijn, en na een minuutje dan is het pas weg.
iemand dat ook al gehad?
En heeft iemand een oplossing.
iemand dat ook al gehad?
En heeft iemand een oplossing.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D7000 aan en uit knop
Dat lijkt niet goed want LCD zou gelijk uit moeten gaan, ik heb het probleem in ieder geval niet, en er ook nog nooit van gehoord. Tot nu toe dan
heb het nu elke keer het gaat wel weg na ongeveer 1 minuut maar niet gelijk.
Heel vaag.
Heel vaag.
-
- Forumlid
Ik heb het ook af en toe. Denk dat ie gewoon even bezig is met afsluiten. Is tenslotte toch en computer, en als je je pc uitzet, duurt dat ook even, niks om je zorgen over te maken, tenzij het helemaal niet meer uitgaat natuurlijk!
D7000 met MB-D11, 16-85, micro Nikkor 2,8 105, 35-1.8, 70-300, 50-1.8, en Tokina 10-17 en 12-24, benevens 2 SB600
en nog F801s met glaasjes.
en nog F801s met glaasjes.
Ben er nu achter wat het was.Paulus van Aken schreef:Ik heb het ook af en toe. Denk dat ie gewoon even bezig is met afsluiten. Is tenslotte toch en computer, en als je je pc uitzet, duurt dat ook even, niks om je zorgen over te maken, tenzij het helemaal niet meer uitgaat natuurlijk!
vanmorgen zette ik de camera aan en zag dat in plaats van 2 sd kaartjes alleen maar de tweede sd kaartje werd getoont terwijl ze er wel bijde inzitten.
De eerste kaartje eruit en weer in gedaan en nu is het weer zoals het hoort.
-
- Forumlid
Mooi dat het opgelost is, het blijft een LCD en bij spanningsverlies moet die gelijk uitgaan. Daar is het principe op gebaseerd.
Dus jij zou er mee naar de winkel terug gaan?JanR schreef:Mooi dat het opgelost is, het blijft een LCD en bij spanningsverlies moet die gelijk uitgaan. Daar is het principe op gebaseerd.
-
- Forumlid
Als het een hardnekking probleem zou zijn ja, je weet nooit wat er aan de hand is.
Ik heb ook wel eens dat een kaartje niet gelezen wordt. Maar eruit en weer erin lost het altijd op.
Het is niet zo dat dat veel gebeurt, ik heb het in ruim 8 maanden nog maar drie keer gehad.
Ik heb ook wel eens dat een kaartje niet gelezen wordt. Maar eruit en weer erin lost het altijd op.
Het is niet zo dat dat veel gebeurt, ik heb het in ruim 8 maanden nog maar drie keer gehad.
Is mij 1x overkomen, terwijl de camera nog foto's aan het wegschrijven was. Logisch dus
- ReneG
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Zou kunnen dat hij de inhoud van de buffer nog aan het wegschrijven is of een andere actie aan het uitvoeren is, en dat het LCD scherm pas na afronding van een dergelijke actie uitgeschakeld. Lijkt me een klein foutje (bugje in de firmware?), al zou ik me er niet al te veel zorgen om maken.
Bij de D90 en D300s heb ik dit probleem overigens nooit opgemerkt.
Bij de D90 en D300s heb ik dit probleem overigens nooit opgemerkt.
Spul waarmee je foto's maakt...
Feitelijk gaat de camera pas uit (en dus ook het lcd schermpje) als de camera klaar is met wegschrijven. Nu kan het zijn dat het geheugenkaartje niet helemaal goed meer is. Ik zou zo i zo even formateren, maar komt het vaker voor dan zou ik het geheugenkaartje niet meer vertrouwen. Gebeurt het ook met andere geheugenkaartjes, dan is er toch iets mis met de kaartlezer van de camera en dan zou ik zeker de camera even laten controleren.
Wat jou overkomt met de camera komt doordat de camera het geheugenkaartje blijft zoeken en dus niet kon vinden. Na het herplaatsen herkent hij het kaartje wel.
Wat jou overkomt met de camera komt doordat de camera het geheugenkaartje blijft zoeken en dus niet kon vinden. Na het herplaatsen herkent hij het kaartje wel.
- MauritsD
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Net even getest:
Als ik op Ch een lange burst RAW compressed doe tot de buffer ook helemaal vol is en m dan direkt uit zet, blijft de camera nog 6 seconde wegschrijven en daarna gaat ook het LCD uit.
Dit is met een 30MB/s Sandisk kaartje.
Veel langer mag het dus denk ik niet duren of er is iets mis, zoals bijvoorbeeld schrijfprobleem met het kaartje oid...
Als ik op Ch een lange burst RAW compressed doe tot de buffer ook helemaal vol is en m dan direkt uit zet, blijft de camera nog 6 seconde wegschrijven en daarna gaat ook het LCD uit.
Dit is met een 30MB/s Sandisk kaartje.
Veel langer mag het dus denk ik niet duren of er is iets mis, zoals bijvoorbeeld schrijfprobleem met het kaartje oid...
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !