Tips gevraagd

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Marcel Bandel
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Tips gevraagd

Bericht door Marcel Bandel » za jun 18 2011 12:27 pm

Op 25 juni a.s. ben ik van plan om naar het Nederlands Kampioenschap wielrennen te gaan voor de professionals. Uiteraard gaat, zoals bij alle evenementen die ik bezoek mijn camera en glaswerk mee.

Nu ben ik nog niet zo heel erg veel bij zo'n wedstrijd geweest om te fotograferen en zou graag van ervaren mensen onder jullie wat tips willen hebben over de instellingen voor het goed vastleggen van de deelnemers, welke lenzen het meest bruikbaar zijn, sluitertijd voorkeuze (wel niet) etc etc.

Alles wat bruikbaar is en wat een wat origineel beeld kan geven heel erg graag jullie advies.

Hartelijke groet,
Marcel
NCN lid. Nikon D200, Nikon D300, Nikon D3s, Nikon AF VR 105 Micro, AF-S 70-200 VR, Nikon AF-S 24-70. Nikon AF-S 14-24, Nikon Af-s 200-400 F4 VRIISB-800, SU R1C1

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Tips gevraagd

Bericht door gijs sandberg » za jun 18 2011 12:50 pm

Beste Marcel,
Heb je de zoekfunctie al geprobeerd? zoekwoorden wielrennen of wielrenners ?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » za jun 18 2011 1:07 pm

Het is niet te doen om goeie tips te geven zonder er daadwerkelijk bij te zijn. Teveel omstandigheden die variabel zijn.

Rob Smit
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Rob Smit » za jun 18 2011 1:12 pm

Voldoende fietsende mensen te fotograferen om te oefenen lijkt mij.

JacTrum
Clublid
Clublid

Bericht door JacTrum » zo jun 19 2011 9:32 am

Een algemene tip is wel te geven: probeer bij het fotograferen van bewegende onderwerpen (fietsen, auto's, motoren) je onderwerp ten opzichte van de camera zo weinig mogelijk te bewegen. Dat betekent dat je met de bewegende onderwerpen moet meebewegen om het onderwerp er scherp op te krijgen. Dat lukt het beste met wat tele en 'meetrekken' met de fietser. Afhankelijk van de gebruikte sluitertijd en je opgebouwde vaardigheid kun je dan foto's krijgen waarbij de fietser scherp staat afgebeeld tegen een bewogen achtergrond en dat geeft de meest levendige plaatjes.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”