Sportfotografie op het strand

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Essebes
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Sportfotografie op het strand

Bericht door Essebes » di jun 21 2011 6:20 pm

Aankomende donderdag ga ik tijdens het beachvolleybaltoernooi van de zaak fotograferen. De D90 mag dus met het 70-300mm-objectief doen waar het objectief goed in is: sportfotografie! Voor alle andere doelen neem ik de spiegelreflex van de zaak mee, met allroundobjectief. Daarmee heb ik vorig jaar het hele toernooi gefotografeerd. Ze waren blijkbaar tevreden, maar ik nog niet:)

Behalve het weer (dat nou niet echt geweldig lijkt te worden) om de nodige aanpassingen op het gebied van ISO, witbalans en sluitertijd gaat vragen, ben ik wel benieuwd of de ervaren sportfotografen onder jullie nog bruikbare tips hebben. Mag van alles zijn.
- Setting: strand, strandtent en diverse beachvolleyvelden
- Weer: waarschijnlijk regen, bewolkt en wind, hopen op zon
- Tijd: Middag-namiddag

Laat maar horen, ben benieuwd!
J'ai beaucoup de rêves dans mes bagages

flitslicht

Re: Sportfotografie op het strand

Bericht door flitslicht » di jun 21 2011 7:28 pm

Ik zou in ieder geval de camera plus lens goed afplakken met een plastic zak of tas en goede tape, zodanig dat er geen zand in je spullen kan komen. Die zijn namelijk niet gesealed.

Ik stond een tijd geleden in Beverwijk waar iemand binnenkwam die kitesurfers had gefotografeerd op het strand met vergelijkbare apparatuur tijdens heftige wind. Dat werd een dure reparatie.

Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Re: Sportfotografie op het strand

Bericht door Niels » di jun 21 2011 10:22 pm

Inderdaad, pas op voor zand. Ik had vorige week m'n fototas op het zand gezet... Rits open om een filter te pakken, en thuis kon ik m'n eigen zandbak vullen :wink: (bij wijze van)

Let ook op met het wisselen van je lenzen.
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”