Ik ben nieuw op deze site, en heb mij aangemeld omdat ik met het volgende probleem zit.
Ik heb mijn D300 eind 2008 aangeschaft. In januari 2009 had ik voor de eerste keer een probleem.
De camera aanzetten, vervolgens begint de camera gelijk met scherpstellen, wat niet lukt, en vervolgens gebeurd er niks meer.
Als ik de body op manual focus zet en druk de ontspanknop in, 'klikt' hij wel, maar verder gebeurd er niks.
Ik krijg geen foto te zien, en het scherm blijft zwart. Ook als ik de knop van het menu in druk!
Heb toen vanalles geprobeerd, accu's er uit, zowel die in de body zelf als die in de batterygrip, aan/uit, ander objectief er op enz..
Baalde behoorlijk, het vreemde was, dat na 3 dagen de camera het weer deed, uit zichzelf.... Dus heb er toen eigenlijk niet meer naar laten kijken.
Dit 'kwaaltje' heeft ie nu 1 a 2 keer in het jaar. Kan me nog eens herinneren, op een evenement dat ik foto's zou schieten, dat ie me de dag ervoor in de steek liet, maar ook toen werkte hij weer na 3 dagen!
Nu is het zo, 2 weken geleden, zelfde verhaal... Alleen, nu is hij dus al 2 weken 'kapot', in plaats van 3 dagen, en wil hem nu eigenlijk zo snel mogelijk opsturen voor reparatie.
Maar goed, wie weet is het iets simpels, wat zou het eigenlijk zijn?! Kan alleen maar denken aan een bepaalde softwarefout ofzo.
Ik zou ontzettend veel geholpen zijn met jullie hulp, als jullie de gouden tip hebben..
Als jullie toch adviseren om hem op te sturen voor reparatie, hoe gaat dat dan in zijn werk?! En ben vooral bang voor hetgeen dat het gaat kosten..

Is er trouwens een topic dat ik mijzelf zou kunnen voorstellen? Kom hier natuurlijk maar aanwaaien en gelijk met een vraag, vind het wel zo netjes dat ik mij ergens kan voorstellen.
Groetjes Marjon