Deze lens heb ik inmiddels 6 jaar en destijds 2e hands gekocht
Het vreemde is dat deze lens altijd een probleempje heeft gehad
In het begin heel af en toe, soms bijna een jaar niet, maar nu gaat het me een beetje de keel uithangen.
Het volgden is er aan de hand De AF stopt en bromt alleen nog maar en doet niks meer.
Vervolgens de ring op MF zetten paar keer draaien en terug op AF. soms helpt dit na 1 keer soms moet je het wel 5 x doen en dan ben je er weer een poosje af.
Tot nog toe heeft het me nog nooit platen gekost maar inmiddels ben ik het zat aan het worden.
Ik heb dit probleem ooit voorgelegd in Beverwijk en de lens er laten nakijken. ze konden het niet vinden
Later heb ik een vervanging van de Af motor voorgesteld.
Maar het antwoord was: Als het probleem zich bij ons niet voordoet kunnen we het niet vinden.
ook al vervangen we de AF motor.
Nu heb ik begrepen dat onderdelen voor deze lens niet meer te krijgen zijn.
Dus is de vraag wat ga je er mee doen
Is er iemand die zoiets eerder heeft meegemaakt en een reparateur weet die het euvel kan verhelpen.
Ondertussen heel hard sparen
500mm 4.0 AF i nikon autofocus loopt vast
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Re: 500mm 4.0 AF i nikon autofocus loopt vast
Van de AF-i objectieven is inderdaad al geruime tijd bekend dat Nikon er geen onderdelen meer voor heeft, en al zeker de betreffende motortjes niet.
De enige mogelijkheid zou kunnen zijn dat een onafhankelijke reparateur er iets op weet.
Je zou het eens kunnen vragen aan dhr. Nabarro van Japan Camera in Wassenaar, { http://www.japancamera.nl/catalog/" onclick="window.open(this.href);return false; } of één van de andere reparateurs die Nederland nog rijk is, maar heel eerlijk gezegd is er een redelijke kans dat het niet gerepareerd kan worden.
Zoek op Google eens op "camera reparatie". Een paar mij bekende namen: Haspel, jvd, zie maar.
Rofa is een prima zaak, maar in mijn ervaring meer op Canon dan op Nikon gericht.
De betreffende AF-i objectieven zijn relatief maar kort geleverd en betekenden voor Nikon een doodlopend pad, naar verluidt was het AF-i-gebeuren een noodoplossing tot de Canon-patenten voor de AF-s technologie waren verlopen.
De enige mogelijkheid zou kunnen zijn dat een onafhankelijke reparateur er iets op weet.
Je zou het eens kunnen vragen aan dhr. Nabarro van Japan Camera in Wassenaar, { http://www.japancamera.nl/catalog/" onclick="window.open(this.href);return false; } of één van de andere reparateurs die Nederland nog rijk is, maar heel eerlijk gezegd is er een redelijke kans dat het niet gerepareerd kan worden.
Zoek op Google eens op "camera reparatie". Een paar mij bekende namen: Haspel, jvd, zie maar.
Rofa is een prima zaak, maar in mijn ervaring meer op Canon dan op Nikon gericht.
De betreffende AF-i objectieven zijn relatief maar kort geleverd en betekenden voor Nikon een doodlopend pad, naar verluidt was het AF-i-gebeuren een noodoplossing tot de Canon-patenten voor de AF-s technologie waren verlopen.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Re: 500mm 4.0 AF i nikon autofocus loopt vast
Bedankt voor je info
zal er eens mee aan de slag gaan
Zelf heb ik niet het idee dat het niet eens de motor hoeft te zijn
maar eerder het mechanisme waarmee je kan schakelen van AF AF/MF en MF
maar zoals gezegd beverwijk kon het ook al niet vinden.
zal er eens mee aan de slag gaan
Zelf heb ik niet het idee dat het niet eens de motor hoeft te zijn
maar eerder het mechanisme waarmee je kan schakelen van AF AF/MF en MF
maar zoals gezegd beverwijk kon het ook al niet vinden.