Kaartsleuven D7000
- celticfreak
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Kaartsleuven D7000
Heeft het nut om als ik in raw fotografeer 2 snelle sd kaartjes(45 MB ps) te gebruiken?
Het lijkt mij dat als ik de foto's in RAW en in JPG gelijktijdig opsla wel wat extra snelheid kan gebruiken.
Of wordt de camera juist trager als je 2 kaartsleuven gelijkertijd gebruikt.
Met vriendelijke groet
Luc
Het lijkt mij dat als ik de foto's in RAW en in JPG gelijktijdig opsla wel wat extra snelheid kan gebruiken.
Of wordt de camera juist trager als je 2 kaartsleuven gelijkertijd gebruikt.
Met vriendelijke groet
Luc
Met vriendelijke groet,
Luc
D7000 / D7200 - 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX NIKKOR - 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR NIKKOR - 50MM 1.8 - AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G - Sigma 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM - SB-700
Luc
D7000 / D7200 - 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX NIKKOR - 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR NIKKOR - 50MM 1.8 - AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G - Sigma 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM - SB-700
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Kaartsleuven D7000
Dat licht eraan wat voor opname je neemt.
Als je landschappen fotografeerd dan hoef je niet 50 foto's weg te schrijven in 1 min.
Als je sport doet of vaak in burst schiet is het wel handig om snelle kaarten te kopen. maar je hebt altijd je buffer. dus als je niet meer dan 10 foto in één keer neemt dan heb je het niet echt nodig.
Ik gebruik zelf 2 x sandisk Extreme pro 45mb/s Het prijsverschil is minimaal met een ander kaartje. je kan ook sneller schrijven naar je pc wat ook wel handig kan zijn.
Gr Rob
Als je landschappen fotografeerd dan hoef je niet 50 foto's weg te schrijven in 1 min.
Als je sport doet of vaak in burst schiet is het wel handig om snelle kaarten te kopen. maar je hebt altijd je buffer. dus als je niet meer dan 10 foto in één keer neemt dan heb je het niet echt nodig.
Ik gebruik zelf 2 x sandisk Extreme pro 45mb/s Het prijsverschil is minimaal met een ander kaartje. je kan ook sneller schrijven naar je pc wat ook wel handig kan zijn.
Gr Rob
-
- Forumlid
Rob, heeft gelijk alleen als je meer dan 10 opnames in 1 keer wegschiet hebben snelle kaarten voordeel.
De camera wordt niet sneller dat ligt aan de buffer, maar met snelle kaarten is je buffer wel eerder leeg.
Dus je kunt sneller weer verder. En met de 45Mb kaarten scheelt dat best veel
De camera wordt niet sneller dat ligt aan de buffer, maar met snelle kaarten is je buffer wel eerder leeg.
Dus je kunt sneller weer verder. En met de 45Mb kaarten scheelt dat best veel
- Johan1025
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Lasergun ???? :mrgreen: :mrgreen:
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)
M.vr.gr.Johan1025
M.vr.gr.Johan1025
- Jasiu
- Forumlid
- Contacteer:
:mrgreen: :mrgreen:
>>> Mijn "KRITIEK" is altijd mijn eerlijke "MENING" en nooit mijn "COMMENTAAR" <<<
-
- Forumlid
Dat is niet te doen zonder meetapparatuur
- BStollman
- Forumlid
Dit staat niet vermeld op de verpakking? Of op het kaartje zelf?pveenstra schreef:Hoe meet ik de snelheid van mijn kaartje?
Anders even googlen op de naam van het kaartje. Iemand zal vast de snelheid wel eens getest hebben.
http://www.flickr.com/photos/bramstollman/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat kan in de praktijk andders uitpakken.BStollman schreef:Dit staat niet vermeld op de verpakking? Of op het kaartje zelf?pveenstra schreef:Hoe meet ik de snelheid van mijn kaartje?
Anders even googlen op de naam van het kaartje. Iemand zal vast de snelheid wel eens getest hebben.
Ik denk dat je een goede indicatie krijgt als je via een laptop/PC een groot bestand naar het kaartje kopieert en dan bekijkt welke snelheid wordt gehaald.
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)
(D40 + 18-55)
- BStollman
- Forumlid
Is PC -> Kaartje een goed alternatief voor Camera -> Kaartje? Ik weet het niet zeker...hansvk schreef:Dat kan in de praktijk andders uitpakken.BStollman schreef:Dit staat niet vermeld op de verpakking? Of op het kaartje zelf?pveenstra schreef:Hoe meet ik de snelheid van mijn kaartje?
Ik denk dat je een goede indicatie krijgt als je via een laptop/PC een groot bestand naar het kaartje kopieert en dan bekijkt welke snelheid wordt gehaald.
http://www.flickr.com/photos/bramstollman/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als het gaat om de snelheid van de kaart wel ja. Wegschrijven door de camera is een ander verhaal.
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)
(D40 + 18-55)
-
- Forumlid
Je zult de specs van de kaart moeten geloven, je kunt dit zelf niet meten zonder meetapparatuur.
En op een PC proberen heeft geen enkele zin, het hangt ervan af welke specs je PC heeft en wat dan de uiteindelijke USB snelheid is. En hoe goed je kaartlezer is.
Het zegt helemaal niets over de snelheid waarmee de camera de bestanden op je SD kaart kan wegschrijven.
Je mag er wel vanuit gaan hoe sneller de specs van de SD kaart hoe sneller de camera het kan wegschrijven. Mits de Camera interface aan de specs van de SD kaart kan voldoen.
En op een PC proberen heeft geen enkele zin, het hangt ervan af welke specs je PC heeft en wat dan de uiteindelijke USB snelheid is. En hoe goed je kaartlezer is.
Het zegt helemaal niets over de snelheid waarmee de camera de bestanden op je SD kaart kan wegschrijven.
Je mag er wel vanuit gaan hoe sneller de specs van de SD kaart hoe sneller de camera het kan wegschrijven. Mits de Camera interface aan de specs van de SD kaart kan voldoen.
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Beste is om de kaarten uit te proberen in je camera.
Burstopname maken van bv. 20 sec en dan wachten totdat je camera alles heeft weg geschreven (totdat het groene lampje uitgaat.)
Heb dit gedaan met mijn kaartjes. Dit kan soms 20 tot 30 sec schelen per kaartje. maar dan zijn het ook verschillende snelheden kaartjes.
Zoals Janr zegt. als je met computers gaat testen zijn er teveel variabelen.
Ik heb wel eens testen voorbij zien komen op het internet. misschien moet je even googlen.
Burstopname maken van bv. 20 sec en dan wachten totdat je camera alles heeft weg geschreven (totdat het groene lampje uitgaat.)
Heb dit gedaan met mijn kaartjes. Dit kan soms 20 tot 30 sec schelen per kaartje. maar dan zijn het ook verschillende snelheden kaartjes.
Zoals Janr zegt. als je met computers gaat testen zijn er teveel variabelen.
Ik heb wel eens testen voorbij zien komen op het internet. misschien moet je even googlen.
- pveenstra
- Clublid
- Contacteer:
Op mijn kaartjes staat Class 10, volgens de fotograaf is dat de snelste klasse. Klopt dat?
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
ja klopt. Waarvan de extremepro 45 mb/ s het snelste is. Deze heeft ook nog een speciale techniek die met de nikon d7000 werkt dat het nog sneller maakt.