beeld op laptop
beeld op laptop
Ik heb een Coolpix P100 en ik vraag mij af of het mogelijk is om tijdens het fotograferen de laptop aangesloten te hebben. De bedoeling hiervan is dat ik dan op de laptop de compositie kan beoordelen alvoren de foto te maken.
Re: beeld op laptop
Je laptop heeft denk ik geen mogelijkheid om live-beeld te laten zien.
Als je camera een video-out heeft, kun je wellicht met behulp van een monitor het beeld binnenhalen.
Zie persoonlijk niet het voordeel van deze werkwijze.
Je kunt dan beter een 2ehands pasfotosysteem kopen. Die worden regelmatig aangeboden op MP.
Als je camera een video-out heeft, kun je wellicht met behulp van een monitor het beeld binnenhalen.
Zie persoonlijk niet het voordeel van deze werkwijze.
Je kunt dan beter een 2ehands pasfotosysteem kopen. Die worden regelmatig aangeboden op MP.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: beeld op laptop
Ik denk niet dat een P100 is afgestemd om met software te kunnen werken die vanuit een PC kan worden aangestuurd.Reintje schreef:Ik heb een Coolpix P100 en ik vraag mij af of het mogelijk is om tijdens het fotograferen de laptop aangesloten te hebben. De bedoeling hiervan is dat ik dan op de laptop de compositie kan beoordelen alvoren de foto te maken.
Een mogelijkheid die evertfoto al aangeeft is om de camera via een videokabel met een monitor of TV te verbinden. Een betere kwaliteit met de HDMI-aansluiting die de P100 heeft. Het LCD monitor beeld van de camera zie je dan vergroot op TV.
In tegenstelling tot evertfoto, biedt het zeer zeker mogelijkheden en voordelen om je beeld dan vergroot op een monitor of TV te zien, en van daaruit je compositie te bepalen. Uitermate geschikt voor stills zoals bij productfotografie. DE aangewezen methode zou ik zelfs zeggen.
Wat de TS met een pasfotosysteem aan zou moeten ontgaat me totaal.
Vriendelijke groet, Léon Obers