Wisselen of 1 Objectief
Wisselen of 1 Objectief
Dames & Heren,
Mijn naam is Mario en ik ben een 'rookie' SLR fotograaf.
Ik heb jaren foto's gemaakt met een Kodak digi-camera maar was belemmerd door de mogelijkheden van het toestel.
Daarom heb ik besloten om een SRL-camera te kopen zodat ik net iets meer kan met mijn hobby.
Na veel lezen en informeren is de keuze gevallen op de D5100. Alleen nu zit ik met een vraag mbt het formeren van mijn eerste 'set'.
Ik fotografeer graag diverse dingen maar grotendeels landschappen + gebouwen en af en toe bezoek ik een attractiepark.
De ene keer hoef ik niet te zoomen en de andere keer moet ik een object zeer dicht naar mij toe halen.
Nu is mijn vraag : wat is het meest handige om me te beginnen?!
De volgende mogelijkheden heb ik van mijn dealer :
1) Nikon AF-S 18-55 mm f/3.5-5.6G VR DX Zoom
2) Nikon AF-S 18-55 mm f/3.5-5.6G VR DX Zoom + Nikon AF-S VR 55-200 mm f/4-5.6G
3) Nikon AF-S DX Nikkor18-200 mm f/3.5-5.6G ED VR II
4) Tamron AF 18-200 mm F/3.5-6.3 XR Di II
Om eerlijk te zijn is de optie 3) Nikon AF-S DX Nikkor18-200 mm f/3.5-5.6G ED VR II mij iets te duur i.v.m. totale aanschafprijs van de set.
En mijn voorkeur gaat wel uit naar iets met VR.
Maar misschien is deze vraag ook belangrijk.
Het wisselen van lenzen....bijvoorbeeld tijdens bezoek aan een dierentuin. Met de 18-55mm lens kun je niet altijd genoeg inzoomen op een object op afstand.
Wissel je dan makkelijk van lens of laat ga je voor gemak bijv. een 55-200 mm vooraf plaatsen?!
Maar met de 55-200mm kun je toch niet goed dichtbij fotograferen?!
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn want ik heb ze niet, haha!!
Alvast bedankt!!
Gr,
Mario
Mijn naam is Mario en ik ben een 'rookie' SLR fotograaf.
Ik heb jaren foto's gemaakt met een Kodak digi-camera maar was belemmerd door de mogelijkheden van het toestel.
Daarom heb ik besloten om een SRL-camera te kopen zodat ik net iets meer kan met mijn hobby.