Hallo,
Afgelopen weekend lekker aan het fotograferen met mijn D90. Zo'n 50 foto's gemaakt en opeens: Klik, beeld door zoeker blijft zwart en camera weigerd alle dienst. Op display staat: err
- Lens verwijderd, andere lens geplaatst zonder resultaat.
- Battery-grip verwijderd en batterij in camera geplaatst, zonder resultaat.
- Uiteindelijk camera opgeborgen en toen ik thuis kwam haalde ik m uit de tas, zet m aan, err melding verschijnt. Druk op de ontspanner knop en klik, hij werkt weer. Kon weer gewoon foto's maken.
Heb wat test shots genomen maar hij doet alles weer zoals het hoord.
Vervolgens heb ik de fotos van de camera afgehaald en toen viel me op dat er 2 mappen waren gemaakt 100NC (geloof dat ie zo heet) en 101NC. In de tweede map stonden de foto's die ik thuis gemaakt heb. Vreemd genoeg waren de laatste foto's in de eerste map DSC_1481, DSC_1482 en DSC_1483. De eerste fotos in de tweede map waren andere fotos maar wel met dezelfde naam!
Wie denkt er wat over wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor het meedenken.
D90 err op display
- Toruk-Makto
- Forumlid
- Contacteer:
Re: D90 err op display
Is het mogelijk dat je alle foto's (redelijk) kort achter elkaar genomen hebt en gefocust hebt via het grote scherm?
Want dan; kan het zijn dat je sensor te warm is geworden en de camera automatisch dienst weigert en
dus in storing valt.
Want dan; kan het zijn dat je sensor te warm is geworden en de camera automatisch dienst weigert en
dus in storing valt.
GRoetjes Daniel
D800, Nikkor 50mm 1.4D, Nikkor 14-24mm F2.8, Tamron SP Di 90mm AF 2.8 macro, Vanguard Tracker3 met Manfrotto joystickhead.
D800, Nikkor 50mm 1.4D, Nikkor 14-24mm F2.8, Tamron SP Di 90mm AF 2.8 macro, Vanguard Tracker3 met Manfrotto joystickhead.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dat is precies volgens de handleiding, want die zegt:Fastkids schreef:- Battery-grip verwijderd en batterij in camera geplaatst, zonder resultaat.
- Uiteindelijk camera opgeborgen en toen ik thuis kwam haalde ik m uit de tas, zet m aan, err melding verschijnt. Druk op de ontspanner knop en klik, hij werkt weer. Kon weer gewoon foto's maken.
Err (knippert) - Camerastoring - Ontspan de sluiter. Als de storing zich blijft voordoen, neemt u contact op met een door Nikon geautoriseerde servicevertegenwoordiger.
Normaal gesproken maakt de camera een nieuwe map aan als er 1000 foto's in de map staan of wanneer hij de teller rond is en weer bij 0 begint. Nu heeft hij een nieuwe map gemaakt omdat hij met de telling in de war was.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Dus, geen zorgen maken en lekker doorgaan? Ik had eerder reeds de ontspanknop ingedrukt... toen klikte die alleen maar kwam direct weer terug in err.Roelof schreef:Dat is precies volgens de handleiding, want die zegt:Fastkids schreef:- Battery-grip verwijderd en batterij in camera geplaatst, zonder resultaat.
Err (knippert) - Camerastoring - Ontspan de sluiter. Als de storing zich blijft voordoen, neemt u contact op met een door Nikon geautoriseerde servicevertegenwoordiger.
Normaal gesproken maakt de camera een nieuwe map aan als er 1000 foto's in de map staan of wanneer hij de teller rond is en weer bij 0 begint. Nu heeft hij een nieuwe map gemaakt omdat hij met de telling in de war was.
Ik heb niet snel achter elkaar fotos gemaakt en focus was gewoon via de normale zoeker....
Het was wel een nieuwe SD kaart. Zou het daar nog iets mee van doen kunnen hebben?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Verwacht ik niet, voor de zekerheid zou je hem kunnen formatteren.Fastkids schreef:Het was wel een nieuwe SD kaart. Zou het daar nog iets mee van doen kunnen hebben?
Hoe groot is de kaart?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
8GB, dus zeker niet te groot.Roelof schreef: Hoe groot is de kaart?
Altijd je nieuwe kaart formatteren , maar gezien het feit dat je al foto's had gemaakt brengt toch twijfel.
Probeer eens de accu's er uit te halen , kaart er uit en leeg halen op de computer , en alles weer opnieuw er in , aanzetten en eerst formatteren , ik denk dat je probleem dan opgelost is.
Probeer eens de accu's er uit te halen , kaart er uit en leeg halen op de computer , en alles weer opnieuw er in , aanzetten en eerst formatteren , ik denk dat je probleem dan opgelost is.
Ga ik zeker doen (en dan hopen en duimen dat ik het nooit meer krijg)RedHenk schreef:Altijd je nieuwe kaart formatteren , maar gezien het feit dat je al foto's had gemaakt brengt toch twijfel.
Bedankt allemaal voor de adviezen.