Hallo allemaal .
Ik heb een flitser gekocht voor mijn d90 een metz 44af-1,wie kan mij uit leggen hoe hoe ik mijn camera of flitser moet instellen zodat hij automatisch flitst als ik een foto maak.
Ik krijg het niet voor elkaar
Alvast bedankt voor de moeite
In de regel hoef je de flitser slechts op je camera te zetten met batterijen erin en aan te zetten. Dat heb je neem ik aan allemaal al gedaan?
Ik ken de flitser niet. Kan je op het schermpje de achterkant van de flitser zien .... OEPS, laat maar. Ik zoek net even in Google naar een plaatje van het object. Geen schermpje. Dan durf ik het niet te zeggen. TTL zou ik eerst proberen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot
Heb net even de andere topics/vragen gelzen die je hebt gepost.
Daarin heb je (veel) vragen gesteld en mijnsinziens ook (veel) goede adviezen gekregen.
Je hebt echter op geen van die adviezen en vragen die gesteld zijn gereageerd.
Daarentegen open je nu een nieuw topic met een compleet andere vraag.
Er zijn hier heel veel kundige en bereidwillige forumleden die je van allerlei advies/raad willen en kunnen voorzien.
Lees deze goed en stel aan de hand daarvan andere vragen.
Ook de zoekfunctie kan je voorzien van veel info die reeds voorhanden is op dit forum.
Dit is niet bedoeld als kritiek of negatief commentaar.
Veel succes met je (mooie) hobby
Nieuw gekocht? Dan moet er een handleiding bij zitten.
En dan zou de verkoper/winkel toch advies hebben moeten geven of het wel de juiste is voor Nikon?
Tweedehands zonder handleiding?
Heeft het ding dan wel het voor Nikon geschikte SCA-voetje met de juiste contacten?
Heb je daar überhaupt aan gedacht, of hij wel voor Nikon geschikt is, alvorens het te kopen?
In ieder geval: als het ding voor Nikon geschikt is en dus met de camera communiceert, dan zou volgens mij de camera ook automatisch moeten overschakelen naar flitsfotografie.
Maar daarover zal de handleiding van de D90 toch uitsluitsel moeten geven?
Ik ga vandaag de flitser terug sturen naar de winkel,en heb nu een sb600 besteld in de zelfde zaak dat was een occasion dus een gelukje
En ik had gewoon beter de beschijving van de d90 moeten lezen daar staat ook in dat het beste voor de camera is een nikon flitser maar ja volgende keer beter opletten dan maar.
Groetjes Nicole
Nou ja het beste voor een Nikon camera is niet per se een flitser van Nikon, maar het grote voordeel aan sb-flitsers van Nikon is dat ze goed kunnen samenwerken met jouw camera doormiddel van iTTl en het zgn. Creative Lighting System wat ontwikkeld is door Nikon.
In principe kun je, als je weet hoe het flitsen werkt, even goed uit de voeten met een Metz als met een Nikon als met een Yongnuo of een Nissin.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-paginaDreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II