waar staat serienummer op 14mm

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
Sandisk

waar staat serienummer op 14mm

Bericht door Sandisk » wo jul 06 2011 9:00 am

Wie kan mij helpen met het volgende:

ik heb een 14 mm AF lens van Nikon en kan nergens op de lens het serienummer terug vinden, Uiteraard staat het wel op het garantiebewijs maar als de lens weg is kun je hem nooit meer terugvinden of aanmelden via internet op het nummer.
Heeft iemand hier een verklaring / oplossing voor. Graveert bijvoorbeeld Nikon nummers in in zo'n geval?

bij voordank dank voor de reactie

san

hansvk
Forumlid
Forumlid

Re: waar staat serienummer op 14mm

Bericht door hansvk » wo jul 06 2011 9:41 am

Afbeelding

Zie rechtsonder (Bron: http://www.kenrockwell.com" onclick="window.open(this.href);return false;)
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo jul 06 2011 1:09 pm

Voor de duidelijkheid (want het valt nauwelijks op) dat rechtsonder is die hele dunnen fijne gravering op de diafragmaring, onder de ribbeltjes, waarbij die 2e rij ribbeltjes ter plekke net wat minder hoog is. Op dat "kale" stukje ring zit het nummer. :wink:
Vriendelijke groet, Léon Obers

Sandisk

Bericht door Sandisk » wo jul 06 2011 6:43 pm

Hans en Leon dank voor net de aanduiding op de juiste plek. Ben niet kippig maar heb er gewoon steeds net overheen gekeken. Ik ga het direct vastleggen en opsturen met de rest van de gegevens. Had dit alsmaar uitgesteld.

Als dank even snel buiten fot9o gemaakt van bloem. probeerde de groene achtergrond te gebruiken dat het er wat helderder uit komt en met mijn linkerhand het directe zonlicht uit de bloem weggenomen. Gelukt?

Afbeelding

dank voor jullie antwoord

San

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”