P500

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's
Plaats reactie
evertfoto

P500

Bericht door evertfoto » ma jul 11 2011 5:37 pm

Wil voor vakantieopnamen een Nikon P500 of een zelfde soort camera van een ander merk aanschaffen.
De P500 is in de gewone winkel vrijwel nergens op voorraad ivm de tsunamiproblemen in Japan.
Zijn er onder ons fotografen die ervaringen willen delen over dit type camera.
Wil weten of de praktijkopnamen zo goed zijn als de folder beloofd.

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: P500

Bericht door André » ma jul 11 2011 5:43 pm

Ik heb ook al eens zitten kijken naar deze camera. maar haak af omdat hij uitsluitend in JPG kan opslaan in geen NEF/RAW bestanden.

Hij is overigens bij diverse winkels (cameranu, konijn, foto videoboon) gewoon uit voorraad leverbaar hoor.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

evertfoto

Bericht door evertfoto » za jul 16 2011 7:28 pm

Kreeg geen reactie op mijn vraag en na wat huiswerk gedaan te hebben, besloten niet voor een Nikon te gaan, maar een Fuji HS20 gekocht.
Reden is dat deze een handmatige zoomlens heeft, een flitsschoen en nog wat voordelen t.p.v. een Nikon.
Zal wat voorbeeldopnamen plaatsen, maar niet hier op dit gedeelte van het forum.

Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Genster » zo jul 17 2011 9:27 am

Ik ben erg nieuwsgierig naar jouw ervaringen met de HS20. Ik heb er ook wel belangstelling voor, alleen de film-functie schijnt niet geweldig te zijn.
Misschien is z'n opvolger in september van dit jaar beter op dat gebied (hoewel ik niet zeker weet of het ook echt om de opvolger van de HS20 gaat: "...a large sensor (maybe APS-C or m4/3rdsish) fixed lens hybrid with a 20x zoom and weather sealing" )

Plaats reactie

Terug naar “Coolpix”