Kids uit de getto van New-York.
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Kids uit de getto van New-York.
Ik ben wel een liefhebber van dit soort foto's
Foto 9 is mijn favo

Foto 9 is mijn favo

Bedankt voor je reactie.Genster schreef:Ik ben wel een liefhebber van dit soort foto's![]()
Foto 9 is mijn favo
- wim
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Leuk hoor Robin, al die koppies. Maar je kan het beter presenteren. Mag ik je een paar tips geven?
1 Plaats geen 19 foto’s onder elkaar die teveel op elkaar lijken;
2 Nummer de foto’s dat maakt het geven van een reactie makkelijker;
3 Probeer hetzelfde formaat qua uitsnede te maken, dit geeft een rommelige indruk;
4 Probeer een verhaal te vertellen;
5 Plaats een foto van een leuk koppie, vervolgens een kind in de omgeving waaruit blijkt dat het om een grote stad gaat en de kinderen uit armoede komen, vervolgens een heleboel kinderen die zingen, eten of vervoerd worden naar een samenkomst, want dat verhaal wil je vertellen;
6 als er enthousiast gereageerd wordt, plaats je er weer 3 die het vervolg vertellen;
7 hetzelfde met de bussen, veel details, maar een rommelige indruk, waarom fotografeer je die bussen? Het heeft te maken met het kindvervoer, maar ik haal het er niet uit;
8 je New York serie is beter, maar het lijken wel 3 willekeurige foto’s die je op 1 hoop gooit;
9 als je op de website kijkt van de organisatie waar je was, zie je een hoop leuke foto’s die jouw indrukken beter begrijpelijk maken, bussen, bijeenkomsten, etc
10 als je dit doet kan er ook makkelijker inhoudelijk op je werk worden gereageerd, dit is nu ondoenlijk;
11 ik pak er dan 1 uit: bv de eerste, leuke koppies maar ik wil meer van de bus zien en de omgeving waar de bus staat en begrijpen waarom deze kinderen daar in die bus zitten, die jongen met het rode krulhaar die voorover gebogen zit had je beter van opzij kunnen nemen om te zien wat hij nu aan het doen is, hij zal waarschijnlijk bidden, maar hij kan ook slapen…..
Ik hoop dat je er wat mee kan.
1 Plaats geen 19 foto’s onder elkaar die teveel op elkaar lijken;
2 Nummer de foto’s dat maakt het geven van een reactie makkelijker;
3 Probeer hetzelfde formaat qua uitsnede te maken, dit geeft een rommelige indruk;
4 Probeer een verhaal te vertellen;
5 Plaats een foto van een leuk koppie, vervolgens een kind in de omgeving waaruit blijkt dat het om een grote stad gaat en de kinderen uit armoede komen, vervolgens een heleboel kinderen die zingen, eten of vervoerd worden naar een samenkomst, want dat verhaal wil je vertellen;
6 als er enthousiast gereageerd wordt, plaats je er weer 3 die het vervolg vertellen;
7 hetzelfde met de bussen, veel details, maar een rommelige indruk, waarom fotografeer je die bussen? Het heeft te maken met het kindvervoer, maar ik haal het er niet uit;
8 je New York serie is beter, maar het lijken wel 3 willekeurige foto’s die je op 1 hoop gooit;
9 als je op de website kijkt van de organisatie waar je was, zie je een hoop leuke foto’s die jouw indrukken beter begrijpelijk maken, bussen, bijeenkomsten, etc
10 als je dit doet kan er ook makkelijker inhoudelijk op je werk worden gereageerd, dit is nu ondoenlijk;
11 ik pak er dan 1 uit: bv de eerste, leuke koppies maar ik wil meer van de bus zien en de omgeving waar de bus staat en begrijpen waarom deze kinderen daar in die bus zitten, die jongen met het rode krulhaar die voorover gebogen zit had je beter van opzij kunnen nemen om te zien wat hij nu aan het doen is, hij zal waarschijnlijk bidden, maar hij kan ook slapen…..
Ik hoop dat je er wat mee kan.
- Cor Gortzak
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
En zet de foto's niet tegen elkaar aan. De beelden lopen in elkaar over. Dat kijkt niet lekker.
Zet tusen de foto"s minimaal een blanco regel.
Cor
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Hallo Wim,
Bedankt voor je reactie.
Daar voor ben ik nu bij de Nikon club gekomen....hier kan ik weer wat van leren!
Helemaal gelijk.
Groeten en een fijne dag,
Rob......in....Brunssum.
Bedankt voor je reactie.
Daar voor ben ik nu bij de Nikon club gekomen....hier kan ik weer wat van leren!
Helemaal gelijk.
Groeten en een fijne dag,
Rob......in....Brunssum.

Hallo Cor,Cor Gortzak schreef:En zet de foto's niet tegen elkaar aan. De beelden lopen in elkaar over. Dat kijkt niet lekker.
Hoe maak je die blanco regel?
Groeten,
Rob
- Cor Gortzak
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hallo Cor,
Groeten,
Rob
Als je de link in je bericht plaatst kun je gewoon een of tweemaal op enter drukken en krijg een of twee blano regels. En daarna plaats je de volgende link,
Cor
Groeten,
Rob
Als je de link in je bericht plaatst kun je gewoon een of tweemaal op enter drukken en krijg een of twee blano regels. En daarna plaats je de volgende link,
Cor
Cor
Cor...dank je wel.Cor Gortzak schreef:Hallo Cor,
Groeten,
Rob
Cor
Fijne dag verder.
Groeten,
Rob