Een eenzame surfer

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
FokkeB
Forumlid
Forumlid

Een eenzame surfer

Bericht door FokkeB » di jul 19 2011 11:45 pm

Hallo

Een paar weken terug, met een halve storm, eens even over de dijk bij Harlingen gekeken.
Er was één surfer bezig die het gure weer trotseerde. Met m'n nog nieuwe D3100 met 18-55 kitlens toch geprobeerd hem op de foto te zetten. (ik had de 70-300 nog niet, helaas)
1 Foto had ik al eens laten zien in het zwart/wit verzameldraadje. Vandaag zag ik ergens in een ander topic een verwijzing voorbij komen naar de youtube-tuts van drjay32. Na wat doorklikken zag ik een tut over het selectief omzetten naar zwart-wit met ingekleurde vlakken (ik noem het maar even zo) in Capture NX2. Toch eens proberen hoe dat eruit zou zien met die foto's van die stoere surfer:

# 1, de surfer:
Afbeelding

# 2, getting ready:
Afbeelding

# 3, de aanloop:
Afbeelding

# 4, de sprong:
Afbeelding

# 5, de landing:
Afbeelding

Het is mijn eerste bewerking in Capture NX2, en moet nog heel veel leren van fotografie en bewerking. Toch ben ik wel tevreden met het resultaat.

Met vriendelijke groet

FokkeB
Nikon D3100 + AF-S Nikkor 18-55mm + AF-S Nikkor 70-300mm VRII. Metz Mecablitz 44 AF-1. Tas om alles in te stoppen: Vanguard UP-rise 34

Stedz

Re: Een eenzame surfer

Bericht door Stedz » wo jul 20 2011 3:05 pm

...
Laatst gewijzigd door Stedz op vr aug 05 2011 6:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » wo jul 20 2011 3:34 pm

Ga mee met Steds.
Ondanks dat , toch mooi gedaan.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

M-a-r-k

Bericht door M-a-r-k » wo jul 20 2011 10:36 pm

zijn idd een beetje zoekplaatjes geworden. ze zijn ook wat donker maar dat kan natuurlijk smaak zijn...

FokkeB
Forumlid
Forumlid

Bericht door FokkeB » wo jul 20 2011 10:53 pm

Dank jullie wel voor de reacties!

Jullie hebben helemaal gelijk, ik had idd. meer naar voren moeten lopen om de surfer beter op de plaat te kunnen krijgen. De foto's hadden daardoor ook veel meer kracht gekregen.
Dat ik het niet gedaan heb was omdat ik niet om deze surfer naar het strand was gekomen maar om wat foto's van het gezin te maken. Die liepen al na 2 minuten te blauwbekken en tja, dan is de kans op een 'leuke' foto al gauw verkeken. Dan zie je de surfer, even gauw wat foto's maken en weer terug naar de auto. Wel een gemiste kans achteraf!

De zwart/wit omzetting en daarna inkleuren van de vakken was voor mij de reden deze foto's te gebruiken. Ik kijk altijd met bewondering naar die foto's en wilde dat zelf ook eens proberen, met dit resultaat. Met het naar zwart-wit omzetten van de foto's is wel flink gespeeld met de schuiven van oa. contrast.

FokkeB
Nikon D3100 + AF-S Nikkor 18-55mm + AF-S Nikkor 70-300mm VRII. Metz Mecablitz 44 AF-1. Tas om alles in te stoppen: Vanguard UP-rise 34

M@rcel
Forumlid
Forumlid

Bericht door M@rcel » do jul 21 2011 9:14 pm

Foto's zou ik graag iets minder donker zien, zodat er iets meer detail te zien is. De kleur van de vlieger zou daarbij wat feller mogen zijn.

De sport die je hier ziet is kiten, het is dus geen (wind)surfer, maar een kiter.

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » do jul 21 2011 9:15 pm

Het is inderdaad jammer van je stand punt, iets om een volgende keer rekening mee te houden.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”