Error D90

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
harrold16

Error D90

Bericht door harrold16 » vr jul 22 2011 7:22 pm

Ik ben al een geruime tijd in het bezit van een D90.
De camera heeft me nog nooit in de steek gelaten, sinds afgelopen woensdag.

we waren gezellig op de zomeravond van diergaarde blijdorp (dierentuin rotterdam). \
Na een paar foto's gemaakt te hebben krijg ik ineens een errorcode te zien en klapt de spiegel dicht, ik kon verder geen foto's meer maken tenzij ik hem uit zet. als ik de camera uit zet kan ik 1 goede foto maken en dan klapt de spiegel weer dicht? ik heb het idee dat dit probleem bij de live view optie zit aangezien ik deze sinds dien helemaal niet meer kan gebruiken.

Heeft iemand ervaring met deze foutmelding, of heeft iemand toevallig een oplossing?

mvg Harrold

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Error D90

Bericht door Roelof » vr jul 22 2011 9:46 pm

Welke errorcode krijg je?
De spiegel klapt dicht, zeg je. Betekent dat dat je met live view bezig was? Kun je wel foto's maken zonder live view?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Fastkids

Re: Error D90

Bericht door Fastkids » di jul 26 2011 9:22 am

Klinkt hetzelfde als wat ik had:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19&t=33636" onclick="window.open(this.href);return false;

Na het wisselen van de batterij geen issues meer gehad.
Toevallig afgelopen weekend wel een f-- error. Maar dat is een kwestie van lens los en vast zetten.

Dus probeer eens een andere batterij. Ik weet niet of je een battery-grip hebt, maar anders die ook eens ontkoppelen.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”