hulp nieuwe lens D40

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
ydeh

hulp nieuwe lens D40

Bericht door ydeh » ma mei 07 2007 6:27 pm

Ik ben vrij nieuw in de fotografie, vandaar dat ik (zelfs na een aantal dagen spitten in dit forum) met misschien voor velen een "rare" vraag kom.
Ik heb zelf een D40 met 18-55 DX kitlens. Ik ben erg tevreden over de camera. Natuurlijk is het geen professionele camera, maar dat weet je van tevoren als je een D40 koopt. Maar voor het geld vind ik hem meer dan uitstekend presteren. Ik wil echter toch een andere lens gaan aanschaffen, eentje met íets meer zoom bereik waardoor ik een kwalitatief goede (betere) "alleskunner" heb.
Ik heb veel gelezen over goede, betere en de beste lenzen, maar ik wil graag weten: maakt dat voor een D40 ook uit (omdat het toch een relatief "mindere" camera is), of maakt het juíst bij een D40 uit als je er een andere lens op zet?
Ik zat zelf evt. te denken aan een 18-70 of 18-135...
Ik wil mijn D40 blijven gebruiken voor mijn snelle foto's en als "altijd bij me" camera, maar dan wil ik een nét iets veelzijdigere lens.
Waarschijnlijk schaf ik over een tijdje een D200 aan, en dan kan ik aan het echte werk gaan denken.
Als iemand mij kan helpen een besluit te nemen over niet alleen welke lens er evt. geschikt is, maar ook óf het wel echt nodig is, graag!!

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » ma mei 07 2007 6:34 pm

55-200 vr? ongeveer 350 euro, zal prima voldoen aan jouw eisen. 18-70 scheelt maar 20 mm...

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

niet minder anders

Bericht door George Fennes » ma mei 07 2007 6:35 pm

Hallo Ydeh,

Je spreekt over een mindere camera, dat zou ik zo niet willen zeggen.

In ieder geval niet minder in het produceren van plaatjes.

Maar minder in de mogelijkheid van keuze van objectieven dat is waar en daar loop je nu tegen aan.