Ik maak wel eens foto's van modelraceauto's en meestal deed ik dat als ze stilstonden want dat was het gemakkelijkst. omdat ik sinds een maand een D5100 bezit met 2 Sigma lensen ( 17-70mm/f2.8-4.0 en 50-200mm f4-5.6) wil ik er meer uithalen.
Heb al de sportstand van de camera geprobeerd. die geeft wel mooie plaatjes maar ook nadelen: er zit geen "snelheid" in. Meetrekken heb ik vorige week voor het eerst geprobeerd en na wat proberen kwamen daar best leuke resultaten van. Nu wil ik betere foto's maar vraag me af of dat wel lukt met mn 50-200 lens. De meeste foto's zijn met handmatige focus gemaakt op een bepaald punt ingesteld en dan maar hopen dat de modelauto daar dan ook komt. Om te compenseren F8 of 10 gebruikt voor diafragma. De baan is immers 3,5 meter breed en niet iedereen rijd op hetzelfde stukje.
1.
op sportstand genomen. Op zich wel mooi maar geen snelheidsbeleving in de foto. De wielen staan ook stil.
2.
ook genomen met sportstand. Deze foto heeft in mijn optiek wel iets meer omdat deauto daar over een hobbelstukje gaat en door de "opgeblazen banden".
3.
vind ik zelf het best gelukt: meegetrokken, op diafragmastand
4.
wel aardig maar ...
of ben ik gewoon veel te kritisch ? Snap ook wel dat je niet binnen 1 mnd wereldplaatjes maakt maar wil in ieder geval wel zoveel mogelijk eruit halen.
Foto's zijn niet bewerkt.