gps traching met android telefoon

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
sander001

gps traching met android telefoon

Bericht door sander001 » za aug 06 2011 8:30 pm

Hi,

DIt is mijn eerste post op dit form.
Ik heb jaren een D60 van Nikon gehad en heb zojuist een D7000 gekocht.
Nu wil ik mijn foto's gaan voorzien van gps informatie, nu lees ik op internet dat ik mijn HTC desire android gsm kan aansluiten op mijn D7000.
Ik kan echter nergens vinden hoe en of er nadelen/gevaren aan zitten.
Hebben jullie hier ervaring mee??

Thx,

Sander

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: gps traching met android telefoon

Bericht door Peter » za aug 06 2011 10:07 pm

Een nadeel of gevaar zie ik niet zo snel.

Welke info heb je dan op het 'internet' gelezen ?

Welkom op het forum trouwens :wink:

dotcat
Clublid
Clublid

Re: gps traching met android telefoon

Bericht door dotcat » di aug 09 2011 10:49 am

Ik heb het vermoeden dat het ietwat anders werkt met een telefoon GPS dan je denkt. Je sluit de telefoon niet aan op de camera maar beiden op een computer.
Als voorwaarde geldt dat je telefoon en je camera dezelfde datum en tijd aangeven.

Werking is dan als volgt:
-telefoon trackt via GPS de lokatie en plaatst dit in een bestandje op de telefoon. Waarschijnlijk staat dit in de telefoon handleiding onder 'GPS tracking'
-je fotografeert je ding, de camera zet bij de foto in de EXIF data de datum en tijd waarop de foto is genomen
-als je weer thuis bent haal je het tracking bestand van de telefoon naar de computer
-je zet de foto's van je camera over naar je computer
-dan met bepaalde software link je de foto met de GPS lokatie. Dat gaat als volgt: software leest uit de foto exif data de datum en tijd, bij deze datum en tijd wordt in het bestandje van de telefoon de GPS lokatie opgezocht. Vervolgens zet de software de gevonden GPS lokatie in de EXIF data van de foto.

Als software zou je geosetter kunnen gebruiken (gratis) maar er is heel veel voor te vinden.
Quote: Amateurs worry about their gear, Professionals worry about the profit, Masters worry about the light

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”