Zwart wit maken en vierkant uitsnijden misschien ? (wat mij betreft iets té warm en liever iets meer lijf aan de onderkant, als dat tenminste in het origineel zit, dan krijgt je zoontje iets meer ademruimte ).
Het gezicht zit in de schaduw.
Misschien kun je dat iets oplichten.
(Via RAW en dan in Photoshop met een belichtingspenseel)
Of is dat nog een brug te ver? Omdat je ook de warmte in Picasa hebt gedaan.
Dan zou ik geloof ik het geheel iets lichter maken.
Plaats het origineel eens? Ik denk dat die wellicht beter van kleur is?
Wat hier wringt is m.i. de uitsnede. Te weinig van zijn lijfje, ogen te laag in het beeld.
Vrolijk ventje, wel een hele leuke foto!
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Persoonlijk zal ik hem vierkant maken als ik jouw was. De ruimte om het hoofd heen is nu erg aanwezig. Als je hem vierkant maakt krijgt hij meer pit. je snijd dan ietts misschien aan de ellebogen maar vind ik niet storend. Heb het net even geprobeerd en ik vind het een verbetering. Verder niet veel aan doen.
Het is een erg leuk jochie, technisch ziet de foto er veelbelovend uit.
Ik zou zelf kijken of je zijn ogen op de "gulden snede" in de vlakverdeling kunt zetten in plaats van in het midden, dus zeg op twee uur ongeveer als je de foto als wijzerplaat van een klok zou zien. Ik heb hier alleen een telefoon dus kan ik het niet proberen voor je, maar schuif eens wat heen en weer in het beeld als de oorspronkelijke foto groot genoeg is
Wie weet vind je een compositie die je beter aanstaat.
Even op mijn telefoontje heen en weer geschoven; geen pc of photoshop in de buurt
Dit is alleen een tweetal ideetjes voor een compositie volgens de gulden snede
Laatst gewijzigd door nikonf5 op zo aug 07 2011 10:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zal hem zoiets maken. en in de raw iets de fill light op krikken.
Maar dit is puur wat ik leuk zou vinden. en niet gebaseerd op enig van de fotografische regels/richtlijnen.
Deze foto is compleet verkeerd belicht.
Het springt er allemaal niet echt uit zullen we maar zeggen.
Ik denk dat ik maar gewoon geduld moet hebben en moet wachten op de juiste, want dit is geen goede basis.
Het moet zoiets worden als we van de oudste gemaakt hebben, mooi van kleur en scherp dat scheelt een berg.......
Bedankt voor de vele reacties, ook zeker over de gulden snede.
Mooie foto's schieten is echt een vak!! Poeh poeh....
Zo kun je vast vanuit een keuze aan suggesties zelf iets naar je zin maken
Als je de zwartwit overweegt, denk dan eens aan de mogelijkheid van een print rechtstreeks op glas of een plaat polycarbonaat