EnecoTour

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Olijfje

EnecoTour

Bericht door Olijfje » di aug 09 2011 10:47 pm

Helaas konden we dit jaar de Tour de France niet zien. Ter troost vandaag de EnecoTour gedaan.

Afbeelding
EnecoTour 1

Afbeelding
EnecoTour 2

Afbeelding
EnecoTour 3

Afbeelding
EnecoTour 4

Afbeelding
EnecoTour 5
Laatst gewijzigd door Olijfje op wo aug 10 2011 5:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: EnecoTour

Bericht door jac49 » wo aug 10 2011 5:59 am

Prachtig die van inspanning verbeten koppen .
Vindt het een goed gelukte serie.
Jac.
Olijfje ,in sommige plaatsen in Limburg hebben ze een mooi spreekwoordt.
Doppelt Gemoppelt. :D :lol: :P
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Olijfje

Bericht door Olijfje » wo aug 10 2011 8:28 am

Dank Jac.
Wat mij wel opviel is dat je bij het fotograferen van zo'n evenement weinig in de hand hebt. Ik lag hier aan de linkerkant in een greppel, met goed zicht op wat zou gaan komen. Als ik rechts zou staan had ik niet meer dan karavaanauto's voor m'n camera gehad.

Is dat doppelt gemoppelt Jac?

Zonder fotopas is bij de finish niets te beginnen. Ik heb nog wel een poging gewaagd, maar dat liep uit op een reeks van straatstenen.

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » wo aug 10 2011 8:30 am

Mooi hoor! Vooral foto 5 vind ik bijzonder.

Barry

Bericht door Barry » wo aug 10 2011 9:00 am

Mooie foto`s maar ik heb het idee dat er in de nabewerking veel aan de schuifjes is getrokken want het lijkt wel dat er om de renners een halo zit! Verder wel een leuk standpunt gekozen.

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » wo aug 10 2011 9:50 am

Die, staan er mooi op, vooral nummer vier vind ik erg goed ! Ben ook wel benieuwd wat je aan nabewerking hebt gedaan. wel een mooi effect !

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » wo aug 10 2011 10:33 am

Olijfje het spreekwoord " Doppelt Gemoppelt " duid op twee keer het zelfde , vanmorgen zag ik het draadje Eneco tour van jou dubbel geplaats.
Vandaar de bemerking "Doppelt Gemoppelt " :lol:
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Olijfje

Bericht door Olijfje » wo aug 10 2011 5:35 pm

Dank voor de reacties.

De nabewerking is allemaal gedaan in Lightroom.
Naast aanpassing helderheid en verscherping enz.
Vooral wat tegenhouden en doordrukken toegepast.
Ik wist dat ik een laag standpunt wilde en dus met tegenlicht te maken zou krijgen. Net toen de mannen langskwamen op de plaats die ik uit had gekozen kwam er een donkere lucht op, maar scheen ook gelijk de zon. Ik heb bewust het tegenlicht gelaten voor wat het was, zodat ik een mooi uitgelichte wolkenpartij kreeg. Daardoor werden de mannen natuurlijk donkerder. Dit heb ik in Lightroom weer rechtgetrokken.
Nr 3 had echter een nogal uitgebleekte lucht, waarschijnlijk door de donkerblauwe kleur van het VancanceSoleil shirt. Hier heb ik de lucht wat donkerder moeten maken.

Wat foto 5 betreft daar is wat meer effect op toegepast, dmv een mistfilter.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”