Dit is mijn eerste post op dit forum, en ik zal daarom even in het kort vertellen wie ik ben.
Ik ben Bart Ubels, woonachtig in het opperste noorden van de provincie Drenthe. Een student Technische Informatica, van 20 jaar.
Ongeveer een jaar geleden ben ik naar de AutoRai geweest, voordat ik daar heen ging, moest en zou ik een digitale camera kopen.
Dit is de Fuji S5500 geworden. Een paar maand later ben ik een dag op pad geweest te fotograferen met mijn vaders Nikon F401s, en ik was kortweg verkocht.
Ik heb toen veel gewerkt en gespaard gedurende de zomer, en heb toen een Nikon D70s kit aangeschaft.
Inmiddels zijn we een flitser en een leuke serie Nikkor lenzen verder. Helemaal verslaafd met het Nikon virus.
Hoe kom ik aan een D1
Een paar weken geleden is mij een defecte Nikon D1 aangeboden, deze heb ik voor een zacht prijsje kunnen overkopen.
Helaas zat hier geen acculader bij, en zijn de 2 accu's die er bij zitten ook niet super meer. Hiervoor ga ik binnenkort een acculader inelkaar solderen, daar een nieuwe Nikon MH-16 270 euro moet kosten bij konijnenberg. Zoals U kunt begrijpen is dit bedrag mij veel te hoog, en zeker als student zijnde heb je dit niet zo even in de broekzak.
Wat mankeert er aan de D1?
De camera lijkt het perfect te doen, althans het mechanische en lichtmetingsgedeelte. de sluiter doet het goed, alle modussen zijn in te stellen, etc.
Zonder CF kaartje er in, komt er vanzelfspreken [-E-] in het display te staan. Echter zodra ik er een CF kaartje in steek, komt er een 1 te staan, en begint er een logootje met card te knipperen in het top-display. In de zoeker komt er [Cd] in beeld.
Ook lijkt de firewire aansluiting niet te werken, zodra ik de camera aansluit op mijn computer, en Nikon Remote Control start, geeft deze aan dat hij geen aangesloten camera kon vinden.
De Video-out lijkt ook een zwart beeld te geven.
En het gewone display doet ook helemaal niks. Wat wel werkt is het kleine displaytje onder. Waar de CSM instellingen etc. gedaan kunnen worden.
Ik heb gister de camera helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer inelkaar gezet (AF/Mount/sensor etc. niet) maar alle bekabeling tussen de printplaatjes in de camera lijkt zo op het oog goed te zijn.

Het lijkt er dus op dat het digitale gedeelte van de camera niet meer werkt. Reperatie bij Inca lijkt me te ver in de kosten te laten lopen.
Weet iemand hier op dit forum een mogelijke oplossing? Dingen waar ik naar zou kijken, of meer informatie over reperatie van deze prachtige camera?
Alvorens bedankt,
Bart Ubels