bewerkingsprogramma

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
Joop123

bewerkingsprogramma

Bericht door Joop123 » zo aug 14 2011 9:10 am

hallo,

Ik maak foto's en korte fimpjes. Om later aan de atleten de loophouding te laten zien. Het liefst stap voor stap.

Welk programma kan ik daar voor gebruiken.

(Edit moderator : Ik heb je emailadres verwijderd, is niet handig om dit openbaar te vermelden)

gverhoef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: bewerkingsprogramma

Bericht door gverhoef » zo aug 14 2011 10:45 am

Beste Joop,

Ik heb niet helemaal duidelijk wat je vraag is. Voor het tonen van foto's en korte filmpjes zijn geen speciale programma's nodig. Op iedere computer staat wel een mediaspeler waarmee dat lukt en je kunt dan ook vertraagd afspelen. Bekende programma's zijn windows media player, quicktime, irfanview, picassa, VLC media player en ik vergeet er vast nog een heleboel. Al deze spelers zijn gratis. Je kunt altijd tegen problemen oplopen, bv dat bepaalde filmpjes niet door bepaalde programma's worden afgespeeld, Dan kom je in een technischer verhaal terecht en zul je de juiste codecs (codeer en decodeer programmaatjes) moeten gebruiken.
Ik heb een Nikon D7000 en daarbij was ViewNX2 geleverd. Dat speelt ook film af en je kunt er ook film mee bewerken en je hebt vast en zeker geen problemen met het format dat je camera maakt. Is dat bij jouw camera niet meegeleverd? Anders kun je het volgens mij van de Nikonsite downloaden.

Wil je meer bewerkingsmogelijkheden dan kun je Pinnacle Studie overwegen of Adobe Premiere Elements (of nog geavanceerder, Premiere Pro/CS5), maar al deze programma's zijn bedoeld om films mee te maken, van vakantiefilmpje tot aan speelfilms. Voor jouw wensen lijkt me dat niet nodig want je zit niet te wachten op overvloei effecten, multi-track audio en mooie aftitelingen.

Het is in een forum niet gebruikelijk om e-mails te sturen in plaats van te antwoorden binnen het forum. Daarvoor zijn twee redenen: op de eerste plaats is een discussie of een antwoord op een vraag voor meerdere mensen interessant, en bij antwoorden per e-mail ontbreekt die mogelijkheid. Op de tweede plaats zijn mensen voorzichtig met het afgeven van hun email adres. In dit forum is er de mogelijkheid van een persoonlijk bericht als iemand toch om welke reden dan ook even buiten het forum om iets te melden heeft voor één andere forumdeelnemer

Gerard

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: bewerkingsprogramma

Bericht door Peter » zo aug 14 2011 11:52 am

Gebruik de mail functie (PB) van dit forum eventueel.
Beter is het inderdaad om de kennis te delen op dit forum.

Je eigen prive mail adres heb ik verwijderd

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”