Welk merk: 32 Gb SDHC geheugen nemen?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
pegasos4all
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Welk merk: 32 Gb SDHC geheugen nemen?

Bericht door pegasos4all » zo aug 14 2011 12:52 pm

hallo Nikon gebruikers!,

Ik heb de volgende vraag: ik ga binnenkort op vakantie nu wil ik een groter geheugen kaart erbij nemen van 32 Gb.

ik weet dat ik zo wie zo class 10 moet hebben vanwege de snelheid.

het is bedoeld voor de Nikon D90 camera op dit moment gebruik ik de SanDisk Extreme 30MB/s class 10 16Gb heb er ook een 8Gb van het zelfde soort erbij.

nu las ik bij de site van nikon dat de panasonic wordt aangeraden?

heeft iemand een ander merk of een goede ervaring met een goedkope class 10 kaartje zou je het mij hier op het forum kunnen laten weten?.

alvast bedankt allemaal voor de moeite!

gr. Cor.
Ricoh XRX, Panasonic DMC LZ6, Nikon D90 + 18-105 4.5-5.6 G IF-ED VR + SB900

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Welk merk: 32 Gb SDHC geheugen nemen?

Bericht door jan » zo aug 14 2011 1:19 pm

Cor,

In het blad Chip Foto-Video uitgave 5/11 stond toevallig een test over de verschillende geheugenkaarten en ze hebben voor de "uitslag" een onderverdeling gemaakt.
1 in de categorie prijs/GB.Deze geheugenkaarten verslaan de concurrentie vooral op prijs. Je betaalt het minst per GB:
Transcend SDHC Ultimate 32GB, ca. € 50,= (€ 1,66/GB)
of
Transcend CF 32 GB ca. € 75 (€2,52/GB)

1 in de categorie beste kaarten voor SLR fotografen en filmers, RAW+JPEG en video? Dan heb je een redelijke snelle kaart nodig Vooral een hoge capacitiet is belangrijk:
SanDisk SDHC Extreme HD Video 32GB 30MB/s Classe10, ca. € 80,= (€ 2,68/GB)
of
Transcend CF Premium 64GB, ca. € 180 (€ 3,02/GB)

1 in de categorie kaarten voor professionele fotografen. Maximale snelheid voor seriefoto's uitgerust met de laatste technologie:
SanDisk SDHC Extreme Pro 32GB 45MB/s, ca. € 150,= (€ 5,03/GB).
of
Lexar CF 32GB Professional, €130,= (€4,36/GB)

Misschien kun je hier iets mee en anders sla het blad er maar eens op na. Deze zal nog wel in de winkel liggen. De volgende uitgave is 6 september a.s.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

pegasos4all
Forumlid
Forumlid

Bericht door pegasos4all » ma aug 15 2011 7:22 am

bedankt voor deze goede tip en test waar ik wat aan hebt Jan,

dat kaartje van SanDisk SDHC Extreme Pro 32GB 45MB/s, ca. € 150,= (€ 5,03/GB).

kwam ik gisteren ook nog tegen op een site wel een heel snel kaartje maar de prijs is er ook naar!

nogmaals bedankt voor deze goede info ga er zeker voor kijken goedkopere goede kaart die nu dan alleen voor de kiekjes gebruikt zal worden.

gr. Cor van Londen.
Ricoh XRX, Panasonic DMC LZ6, Nikon D90 + 18-105 4.5-5.6 G IF-ED VR + SB900

george013

Bericht door george013 » ma aug 15 2011 7:37 am

Hoe groter de kaart, hoe meer risico dat je veel kwijt bent bij een storing.
George

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » ma aug 15 2011 8:01 am

Cor,

Zelf gebruik ik 2 SanDisk's SDHC Extreme HD Video 16GB 30MB/s Classe10 in mijn D7000. Ik heb de 2 kaartslots in gebruik 1 voor JPEG en 1 voor RAW.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » ma aug 15 2011 6:18 pm

george013 schreef:Hoe groter de kaart, hoe meer risico dat je veel kwijt bent bij een storing.
Zo ken ik er ook nog een paar.
De meeste storingen treden op bij kaartwissels, dus hoe kleiner je kaarten, hoe meer kans op storing.
En naarmate je meer kaartjes hebt, raak je ze ook makkelijker kwijt.
Hoe kleiner het kaartje, des eerder is het vol en dus loop je vaker kans om een foto niet te kunnen maken ivm vol kaartje.

Maar bovenal vind ik grote kaarten gemakkelijker.
Nieuwe kaartjes probeer ik wel altijd even uit op een minder belangrijk onderwerp en ze gaan dus niet ongetest mee naar 'once in a lifetime' ervaringen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

george013

Bericht door george013 » ma aug 15 2011 7:51 pm

Weet niet waar je dat op baseert.
Van alle problemen met kaarten hier op dit forum en erbuiten is nog nergens aangetoond op welk moment die problemen onstaan.
Hooguit kan ik bedenken dat een CF-kaart pinnetjes heeft die kunnen verbuigen. een SD-kaart heeft sleepkontakten, die moet je juist gebruiken om ze lekker schoon te houden.
Blijft logisch voor mij: grote bulk, groot risico.
En als we terugkijken op de kaartproblemen hier op dit forum, zijn ze in de camera ontstaan bij het wegschrijven. De meeste problemen hier worden juist vermeld door personen die de camera legen niet via een kaartlezer.
George

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » ma aug 15 2011 9:49 pm

george013 schreef:Hoe groter de kaart, hoe meer risico dat je veel kwijt bent bij een storing.
George
Pfff... tja... heb je ook 10 x 100 gb schijven in je computer? Harde schrijven gaan ook kapot.

Overigens vind ik een Sandisk SDHC Extreme Pro 32 GB 45mbs voor € 109,- >http://www.memorystunter.nl/contents/nl ... 2_GB).html
en de Sandisk SDHC Extreme (32 GB) 30mbs voor € 64,->http://www.memorystunter.nl/contents/nl ... 2_GB).html

george013

Bericht door george013 » ma aug 15 2011 9:54 pm

Ja.
Is Backup Chinees voor jou?
George

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » ma aug 15 2011 9:55 pm

Kan je met 32 gb sd kaartjes niet een back-up maken dan?? in mijn chinees wel iig :mryellow:

george013

Bericht door george013 » ma aug 15 2011 10:13 pm

Zowel TS als Roel spreken geen Chinees maar hebben het over een geheugendrager sec.
Verders moet iedereen zijn eigen risico maar incalculeren.
Loopt nog een ander draadje over een 32GB.
George

Goodje

Bericht door Goodje » di aug 16 2011 11:07 am

Waarom clas 10 ik heb ergens gelezen dat de weg schrijf snelheid van de camera niet boven de clas 6 komt en die kaartjes zijn ook goedkoper alleen het leeg maken thuis duurd iets langer en dat kan niet op tegen de meerprijs volgens mij :ugeek:
Kingston geheugen 32mb class 6 58,00 euro bij bol
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/kin ... t_overview" onclick="window.open(this.href);return false;
Kingston heeft levenslang garantie

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » di aug 16 2011 4:42 pm

Goodje schreef:Waarom clas 10 ik heb ergens gelezen dat de weg schrijf snelheid van de camera niet boven de clas 6 komt en die kaartjes zijn ook goedkoper alleen het leeg maken thuis duurd iets langer en dat kan niet op tegen de meerprijs volgens mij :ugeek:
Kingston geheugen 32mb class 6 58,00 euro bij bol
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/kin ... t_overview" onclick="window.open(this.href);return false;
Kingston heeft levenslang garantie
Over de schrijfsnelheid van de Nikon D90 durf ik het niet te zeggen. maar op mijn D7000 scheeld het echt 10 tallen seconden. Tevens kan ik met mijn UHS 1 kaartje met volle buffer ook min 1 foto per sec nemen.niet dat ik dat ooit doe hoor....
Dat de kosten zo hoog zijn komt door de groote van het kaartje. Ik gebruik zelf 8bg kaartjes dan is het prijs verschil met een class 10 maar € 8,-.

Zowiezo zou ik het niet bij bol kopen als ik jou was. ik heb een kingston kaartje 32bg class 10 voor €37,75 hier http://maxict.nl/product/3145167/kingst ... leshopping
Levenslange garantie net of je daar wat aan hebt......... over 2 jaar kosten zo'n kaartje €10,-

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”