Geluid motor AF-D 50mm 1.8
Geluid motor AF-D 50mm 1.8
Hallo allemaal,
Na alle goed berichten over bovenstaande lens, heb ik hem aangeschaft en vandaag binnengekregen.
Ik ben er nu, gezien het slechte weer, binnenshuis een beetje mee aan het oefenen, maar mij valt op, dat hij een hoop meer "lawaai" maakt tijdens het focussen. Is dit normaal? Mijn 18-55 kitlensje is fluisterstil, maar het lijkt of er een kleine boor op mijn camera zit. Iemand ervaring hiermee?
Hoor het graag!
Groet,
Philip
Na alle goed berichten over bovenstaande lens, heb ik hem aangeschaft en vandaag binnengekregen.
Ik ben er nu, gezien het slechte weer, binnenshuis een beetje mee aan het oefenen, maar mij valt op, dat hij een hoop meer "lawaai" maakt tijdens het focussen. Is dit normaal? Mijn 18-55 kitlensje is fluisterstil, maar het lijkt of er een kleine boor op mijn camera zit. Iemand ervaring hiermee?
Hoor het graag!
Groet,
Philip
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Zo, even getest. 50mm maakt wel meer "lawaai" dan de 18-70, maar om nu te zeggen dat het een kleine boor is, nee. 18-70 heeft ook al heel wat moeten focussen, dus is ingedraaid, de 50mm is ook bij mij nog erg nieuw.
Groet, Cees
Groet, Cees

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
omruilen
Philip, komt meer voor.
Hij is nieuw zei je?
Terug naar de leverancier, ik had het met de 1,4 bij Corné van Iperen vandaan en heb hem opgebeld en omgeruild.
Hij had er meerdere die dit mankement vertoonden.
Als je de lens los van de camera heb en je draaid aan de scherpstelring, merk je dan enige hapering?
Was bij mij het geval, Corné deed er niet moeilijk over en ruilde hem gelijk om.
Groetjes George
Hij is nieuw zei je?
Terug naar de leverancier, ik had het met de 1,4 bij Corné van Iperen vandaan en heb hem opgebeld en omgeruild.
Als je de lens los van de camera heb en je draaid aan de scherpstelring, merk je dan enige hapering?
Was bij mij het geval, Corné deed er niet moeilijk over en ruilde hem gelijk om.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Re: omruilen
Heb hem van de camera gehaadl en met de hand aan de focusring draaien geeeft helemaal geen geluid of weerstand. Moet wel zeggen, dat hij lastiger op de camera gaat, dan mijn kitlens. Een stuk stroever bedoel ik. Heb trouwens een Chineese. Maakt dat misschien ook wat uit?George Fennes schreef:Philip, komt meer voor.
Hij is nieuw zei je?
Groetjes George
Het is trouwens alleen als hij helemaal van de ene kant, naar de andere draait. Kleine stukjes focussen maakt beduidend minder herrie.
- Frans
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hallo philip,
Het verschil zit 'm in het type lens.
In de AF-D 50mm 1.8 zit geen motor,
de lens wordt aangedreven door de motor in de camera,
middels een verzonken asje met gleuf in de bajonet van de lens en een
asje met platte uiteinden in de camerabajonet.
Vandaar dat hij wat meer geluid maakt.
De 18-55 is een AF-S lens met Silent wave motor ( het woord zegt het al ) hij is stiller en sneller.
Ik denk dat met jouw lens niets mis is.
Groeten Frans
Het verschil zit 'm in het type lens.
In de AF-D 50mm 1.8 zit geen motor,
de lens wordt aangedreven door de motor in de camera,
middels een verzonken asje met gleuf in de bajonet van de lens en een
asje met platte uiteinden in de camerabajonet.
Vandaar dat hij wat meer geluid maakt.
De 18-55 is een AF-S lens met Silent wave motor ( het woord zegt het al ) hij is stiller en sneller.
Ik denk dat met jouw lens niets mis is.
Groeten Frans
Re: omruilen
Bij mij komt het merendeel incl. mijn vrouw uit China. En nee, ook voor fotografie maakt de kwaliteit niets uit. Vrouwen wel, die zijn wat zuinigerPhilip schreef:Heb hem van de camera gehaadl en met de hand aan de focusring draaien geeeft helemaal geen geluid of weerstand. Moet wel zeggen, dat hij lastiger op de camera gaat, dan mijn kitlens. Een stuk stroever bedoel ik. Heb trouwens een Chineese. Maakt dat misschien ook wat uit?George Fennes schreef:Philip, komt meer voor.
Hij is nieuw zei je?
Groetjes George
Het is trouwens alleen als hij helemaal van de ene kant, naar de andere draait. Kleine stukjes focussen maakt beduidend minder herrie.