Sinds vandaag heb ik problemen met mijn D3.
Uit het niets geeft die een Error in het display, ik kan wel in P stand fotograferen, maar manueel niet meer. Als ik dus afdruk dan geeft ie een error!
Ik heb de camera instelling weer terug gezet, heb de camera een " harde" reset gegeven ( Iso en WB button tegelijk indrukken) niet geholpen.
Daarna vond ik via google een artikel over het schoonmaken van de contactpunten, die zouden vettig kunnen zijn van het schoonmaken, dat was recent gebeurd omdat ik de camera te koop had aangeboden, ook de contact punten van de lens schoon gemaakt ( lees droog) maar ook dat heeft niet geholpen.
Heeft iemand dit al eens eerder gehad.
Ben bang dat de D3 naar Nikon moet.
groet Guido
Error in Display
Re: Error in Display
dit is de D3 uit:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =5&t=34541" onclick="window.open(this.href);return false;
?
denk dat er een elektronische storing in zit.
Even voor de zekerheid naar Beverwijk brengen.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =5&t=34541" onclick="window.open(this.href);return false;
?
denk dat er een elektronische storing in zit.
Even voor de zekerheid naar Beverwijk brengen.
Heb wel eens gelezen dat dit te maken kan hebben met een statische lading van de camera.
Oplossing kan zijn om de camera uit te zetten, accu verwijderen, vervolgens accu weer plaatsen en de camera weer ingebruik nemen.
Misschien dat dit helpt?
Oplossing kan zijn om de camera uit te zetten, accu verwijderen, vervolgens accu weer plaatsen en de camera weer ingebruik nemen.
Misschien dat dit helpt?
Inmiddels is de camera in Beverwijk geweest, daar bleek dat de sluiter kapot was, vraag me niet hoe dat komt, maar helaas tis waar, Nikon heeft er een nieuwe sluiter ingezet, de camera verder helemaal na gekeken, schoongemaakt, normaal kost dat grapje ongeveer 400 euro, maar ze hebben een coulance regeling toegepast, en hoef maar 190 euro te betalen, dus daar ben ik dan wel weer blij mee!!!!
Nikon bedankt!!
Nikon bedankt!!