lijkt mij een beetje soft lees deze eens
http://www.cameratown.com/reviews/sigma/70200f28/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik voor het eerst begonnen met het testen van de Sigma lens tijdens een model shoot in Vermont, waar ik vijf modellen gefotografeerd in een verscheidenheid van locaties en verlichting. De Sigma 70-200mm bleef op de camera het grootste deel van de dag en de algemene resultaten waren best goed. Kleuren waren rijk, onscherpe achtergrond (bokeh) had een aangenaam uiterlijk, en de details waren redelijk scherp - maar niet altijd in de gebieden die ik dacht dat ik had scherpstelling wordt vergrendeld op. Ik schreef het uit bij de tijd als gebruiker fout, in de veronderstelling dat ik waarschijnlijk had zich opgesloten in een ander deel van de scène en vervolgens opnieuw framed het schot voordat u op de sluiterknop. Met portretten Ik moet het gezicht, in het bijzonder de ogen worden helder en scherp als het haar rond het gezicht. Ik was gewoon niet krijgen dat in veel van mijn foto's. Ik was ook schieten wijd open (f/2.

, die het focusgebied (van voor naar achter) bedoeld zou worden zeer ondiep, waardoor er weinig ruimte voor fouten.
Drong het tot me dat de lens zou kunnen worden voor-of achterkant focussen, wat zou verklaren waarom veel van de beelden waren niet scherp in de gebieden ik had verwacht. Ik besloot om een focus test doen om te kijken of het mij of de lens die de oorzaak van was soft focus probleem. Na het doen van een google zoeken ontdekte ik Jeffrey Friedl's Blog die grote instructies over het testen van uw lens had. Omdat de instructies op zijn blog Ik ga hier niet in detail treden, maar uiteindelijk ontdekte ik dat de lens was zeker voor scherpstelling - wat betekent dat bij het gebruik van autofocus van de lens was eigenlijk gericht op de voorkant van de beoogde focus point .. In het verleden zou dit hebben betekend het verzenden van de lens in de fabrikant te laten dienst van de lens, maar vandaag de dag veel van de nieuwere DSLR modellen bieden een manier om dit te compenseren voor-of achterkant focus te geven.
Op de Canon EOS 5D Mark II en EOS 50D is er een aangepaste functie (AF Micro aanpassing) waarmee u micro om scherp te stellen tot 20 stops achteruit (+20) of 20 stappen vooruit (-20). Met vallen en opstaan ontdekte ik dat de lens een +18 aanpassing (het maximum. Is +20) nodig en na tevreden met de resultaten was ik klaar om verder te gaan met het vastleggen van beelden ter beoordeling.
en deze
http://www.dpreview.com/lensreviews/sig ... 0_2p8_n15/" onclick="window.open(this.href);return false;