Hallo Mensen fotografen,
Weet iemand of kyocera lenzen op een nikon body passen ??
Ik heb deze lenzen op een yashica analoge body gebruikt.
Maar stap nu over op nikon digitaal omdat yashica niet meer bestaat voor digitale body,s
Bedankt alvast Hub.
yachica lenzen op nikon? past dat???
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: yachica lenzen op nikon? past dat???
Beste Hub,
Welkom op dit forum.
Bedeoel je Yashica lenzen met P-draad vatting: helaas, niet voor normaal gebruik.
Groeten, GIjs
Welkom op dit forum.
Bedeoel je Yashica lenzen met P-draad vatting: helaas, niet voor normaal gebruik.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- strangeartefact
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Niet normaal gebruik van p draad /m42 op nikons via adapters met of zonder glas(met glas voor oneindige focus die werkt, zonder glas voor close ups).
beperking is alles manueel.
ik heb zelf een kleine collectie m42 glas dat ik via een adapter met glas gebruik. Tuurlijk verlies je iets kwaliteit door de adapter,maar sommig glas laat alsnog zijn oude kwaliteiten zien!
Adapter met glas kost je niet meer dan 20 euro als je zoekt op MP.
Hoeveel objectieven heb je? Als ze mooi beeld gaven, speel der eens mee op je dslr.
mvg, Peter
(p.s. zie mijn blog voor linkjs van ik enne m42 glas)
beperking is alles manueel.
ik heb zelf een kleine collectie m42 glas dat ik via een adapter met glas gebruik. Tuurlijk verlies je iets kwaliteit door de adapter,maar sommig glas laat alsnog zijn oude kwaliteiten zien!
Adapter met glas kost je niet meer dan 20 euro als je zoekt op MP.
Hoeveel objectieven heb je? Als ze mooi beeld gaven, speel der eens mee op je dslr.
mvg, Peter
(p.s. zie mijn blog voor linkjs van ik enne m42 glas)
Bijna leeg hier....
Een P-draad lens kan wel op oneindig scherpstellen als de adapter een correctielens heeft. Yashica had meen ik een Contax bajonet? Zelfde verhaal.
Kijk hier eens http://www.rugift.com/photocameras/nikon-adapters.htm
Scherpstellen moet je handmatig doen, automatische lichtmeting afhankelijk van het cameramodel.
Voor macrowerk kun je omgekeerd gebruiken via een verloopring naar de BR-2a adapter met 52mm draad, bv zoals hier http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=34139
Groet Hans.
Kijk hier eens http://www.rugift.com/photocameras/nikon-adapters.htm
Scherpstellen moet je handmatig doen, automatische lichtmeting afhankelijk van het cameramodel.
Voor macrowerk kun je omgekeerd gebruiken via een verloopring naar de BR-2a adapter met 52mm draad, bv zoals hier http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=34139
Groet Hans.
Er passen GEEN Yashica objectieven op een Nikon.
Niet de oude P-draad objectieven en niet de latere Kyocera-objectieven met de Zeiss Contax/Yashica-vatting.
Ook niet proberen, het kost je zeker je Nikon-cameravatting en de contacten.
Het zou mooi zijn als er een digitale Contax DSLR was met die laatste vatting, maar ja...
Als je die fijne Zeiss-kwaliteit toch op je Nikon wilt gebruiken: de belangrijkste worden nu uitgebracht als Zeiss-objectieven, verkrijgbaar met o.a. Nikonvatting.
(Alleen nog niet de fantastische 3,5/15mm die ook voor Leica-reflexen te krijgen was als Super-Elmar-R.
Maar daarvoor kun je de even fantastische 3,5/15mm Nikkor vast nog wel op e-bay scoren...).
Niet de oude P-draad objectieven en niet de latere Kyocera-objectieven met de Zeiss Contax/Yashica-vatting.
Ook niet proberen, het kost je zeker je Nikon-cameravatting en de contacten.
Het zou mooi zijn als er een digitale Contax DSLR was met die laatste vatting, maar ja...
Als je die fijne Zeiss-kwaliteit toch op je Nikon wilt gebruiken: de belangrijkste worden nu uitgebracht als Zeiss-objectieven, verkrijgbaar met o.a. Nikonvatting.
(Alleen nog niet de fantastische 3,5/15mm die ook voor Leica-reflexen te krijgen was als Super-Elmar-R.
Maar daarvoor kun je de even fantastische 3,5/15mm Nikkor vast nog wel op e-bay scoren...).