foto's in kasteel

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Frans Heinsbroek
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

foto's in kasteel

Bericht door Frans Heinsbroek » za aug 27 2011 12:19 am

Hallo allemaal,

Afgelopen week in Pau (Frankrijk) heb ik het kasteel aldaar bezocht en een rondleiding gekregen. Daar heb ik wat foto's van gemaakt. Flitsen was niet toegestaan. Daar de ruimtes best donker waren met hier en daar wat kleine verlichting heb ik de Iso van 100 naar 1250 opgeschroeft. Meeste foto's zijn gemaakt op 17~28 mm met iso 1250. Hier en daar was op een onderwerp een spotje gericht maar donker bleef het.
Had ik andere dingen kunnen doen (behoudens een lichtsterkere lens gebruiken die ik niet bij me had) ? Graag verneem ik de visie van de aanwezigen hier. Bij sommige foto's was het niet mogelijk vanwege de toegankelijkheid om vanaf een andere plaats te fotograveren. Ook moet ik de ton vorming van de lens bij 17~24 mm nog met software corrigeren.

Als je de foto's niets vindt, zeg het gerust. Verbeterpunten: GRAAG !

foto1
Afbeelding

foto 2
Afbeelding

foto 3
Afbeelding

foto4
Afbeelding

foto 5
Afbeelding

foto 6
Afbeelding

foto 7
Afbeelding

foto 8
Afbeelding

ps foto's zijn niet bewerkt

Frans

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: foto's in kasteel

Bericht door jettiny » vr sep 02 2011 11:22 pm

Hoi Frans,

Waarom de foto's niet bewerkt, hou je er niet van?
Jammer nu voor deze serie, want er zit toch wel wat meer in denk wanneer je ze een beetje bewerkt.

Zelf hou ik ook van kastelen, en baal er soms van als je niet lekker vrij kunt fotograferen.
Maar toch begrijp ik hun standpunt ook wel.
God weet of er soms onverlaten aan de spullen hebben gezeten, of hebben gejat. :evil:

Probeer de foto's wat lichter te maken, hopelijk heb je ze in RAW gemaakt, en kijk hoeveel detail er nog terug te halen valt.
Ik ben wel bang dat er de nodige ruis zichtbaar gaat worden, dat weer wel.

Succes.
vrgr
Tiny

Frans Heinsbroek
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frans Heinsbroek » za sep 03 2011 12:05 pm

Hallo Tiny,

Waarom de foto's niet bewerkt zijn ? Dat is simpel: ik moet eerst eens gaan leren hoe !
Moet me daar nog in gaan verdiepen en heb net een proef/demoversie van NX2 van het net gehaald.

Frans

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » za sep 03 2011 5:56 pm

Oke Frans, dat is duidelijk. :)

Je zult echt versteld staan wat een foto kan opknappen als je gewoon wat basisbewerkingen aan je foto's toestaat.
Er is voldoende op het WWW beschikbaar aan filmpjes, en er zijn ontzettend veel sites, waar in gewoon Nederlands uitleg wordt gegeven over diverse bewerkingen, ook voor jou programma.

Veel succes :wink2:
Vrgr
Tiny

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » za sep 03 2011 7:58 pm

Foto, 4, 5 en 7 zou je wat rechter kunnen zetten.
Verder denk ik dat je het goed opgelost hebt wbt het niet kunnen flitsen.
Met fotobewerkings-software zoals Lightroom en Capture NX kun je RAW geschoten foto's nog corrigeren (oa witbalans, helderheid, ruis). Met programma's zoals Photoshop CS werk ik ook altijd graag. De laatste versie is CS5. Trials om uit te proberen kun je van ontwikkelaar altijd wel downloaden. Op internet zijn heel veel handleidingen en tutorials te vinden op het gebied van fotobewerking.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”