Manfrotto 055B Statief & Manfrotto 141RC Balhoofd

Discussies over statieven
Plaats reactie
jordy

Manfrotto 055B Statief & Manfrotto 141RC Balhoofd

Bericht door jordy » za aug 27 2011 2:32 pm

Nu wil ik graag een statief aanschaffen en ben ik uit gekomen bij de Manfrotto 055B Statief & Manfrotto 141RC Balhoofd. Heeft iemand hier ervaringen mee? Dit de eerste keer dat ik een statief ga kopen. Ik heb voorheen wel is een klein reis statief in mijn bezit gehad. Ik ben eigenlijk dit statief gekomen door een mooie tweedehandse aanbieding op marktplaats.

Ik zoek een statief dat geschikt is voor de Nikon d90, inclusief de sigma 18-200 (eventueel zwaardere lensen in de toekomst).

Op internet lees ik vooral positieve reacties. Ik weet eigenlijk ook niet echt waar ik op moet letten. Weet wel dat ik liever iets meer uit geef ipv een goedkoop alternatief.

Ik zoek een alround statief dat geschikt is voor meerdere foto momenten zowel binnen als buitenshuis. Het liefst niet al te zwaar.

Bedankt voor de hulp alvast!

Kroontje

Re: Manfrotto 055B Statief & Manfrotto 141RC Balhoofd

Bericht door Kroontje » za aug 27 2011 3:18 pm

Hallo

Is geen verkeerde keuze, maar na eigen ervaring zou je naar deze kop kunnen kijken.
Deze is minder zwaar en sterk genoeg ook in de toekomst. Ik gebruik deze kop steeds vaker dan de 141 RC.

Groet Kroontje

Jasper
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Manfrotto 055B Statief & Manfrotto 141RC Balhoofd

Bericht door Jasper » za aug 27 2011 5:13 pm

Goede keuze hoor,

maar de keuze van de kop hangt af van wat je vooral fotografeert.

Een balhoofd zoals de 496RC2 is sneller in algemeen gebruik.
Als je echter precies elke as afzonderlijk wil kunnen verstellen is de 141 RC weer een goede keuze.

ik heb zelf een "190XPROB Pro Aluminium Tripod" i.c.m. "Black 496RC2 Compact Ball Head with RC2" en ben er uitermate tevreden over.

Succes,

Jasper.
Groeten, Jasper.
Flickr

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”